اخبار محرمانه
حداقل دستمزد سال آینده کارگران تعیین شد
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 01:04:08
اخبار محرمانه - حداقل دستمزد کارگران در سال آینده یک میلیون و 522 هزار تومان تعیین شد.
به گزارش مشرق ، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی 8 ساعته که از عصر امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک میلون و 114 هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و 522 هزار تومان در سال 98 گرفتند.
بیشتر بخوانید:
جلسه خصوصی وزیر کار با کارفرمایان
جزئیات خواسته کارگران و کارفرمایان در جلسه دستمزد
بر اساس این گزارش سال گذشته، در آخرین ساعات کاری سال در پایان ماراتنی طولانی حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار برای سال 97 تصویب شد و حداقل حقوق کارگران یک میلیون و 114 هزار و 140 تومان) تعیین شد که نسبت به سال قبل از آن 184 هزار تومان افزایش یافته بود.
بر پایه مصوبه شورای عالی کار سال قبل حداقل دستمزد کارگران 19.8 درصد افزایش یافت؛ رقمی که برای سایر سطوح 12 درصد به علاوه 24 هزار 188 ریال مورد تصویب شورای عالی کار قرار گرفت.
شورای عالی کار بر اساس قانون همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهایی که در ماده 41 این قانون ذکر شده، تعیین کند.
ماده 41 صراحت دارد که حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود و حداقل مزد بدون آنکه مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد، باید به اندازه‌ای باشد، تا زندگی یک خانواده که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می شود، را تامین کند.
کمیته دستمزد شورای عالی کار 24 بهمن ماه امسال پس از بحث و تبادل نظر میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، رقم 3 میلیون و 759 هزار و 200 تومان را به عنوان سبد معیشت خانوار کارگری با میانگین 3.3 نفر محاسبه کرد که به عنوان ورودی مذاکرات مزدی و موضوع بند 2 ماده 41 قانون کار است. با این حساب هزینه خانوار کارگری نسبت به سال گذشته بالغ بر یک‌میلیون و 85 هزار تومان در ماه افزایش یافته است.


http://www.SecretNews.ir/fa/News/77873/حداقل-دستمزد-سال-آینده-کارگران-تعیین-شد
بستن   چاپ