اخبار محرمانه
آخرین جزئیات تعیین حقوق کارگران در سال 98
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 10:24:24
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین جزئیات تعیین حقوق کارگران در سال 98 توضیحاتی داد.
آخرین جزئیات تعیین حقوق کارگران در سال 98به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه تعیین مزد شورای عالی کار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگران ستون فقرات کشور هستند.
وی با بیان اینکه در شورای تعیین دستمزد جلسات زیادی را برگزار کردیم، افزود: بعد از بحث‌های زیاد بر سر ماده 41 قانون کار و بند یک این قانون در شورای عالی کار، سرانجام بر روی میزان دستمزد در سال 98 به تفاهم رسیدیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله اول در شورای عالی کار در خصوص آثار ناشی از نرخ تورم براساس اعلام مراکز کشور به توافق رسیدیم.
شریعتمداری تصریح کرد: بدون شک تصمیمات گرفته شده در این جلسه مورد قبول جامعه کارگری و کارفرمایی نیست، اما تمام تصمیمات این جلسه بر مبنای تعامل و همکاری اخذ شده است.
وی افزود: هر چند رابطه خیلی نزدیک و مستقیمی میان حقوق کارمندان دولت و تصمیم شورای کار برای حقوق کارگرانی که مشمول قانون کار هستند وجود ندارد، اما با یک نیم نگاه به مجلس شورای اسلامی و بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت برای سال 98، در این جلسه گفتگو کردیم و بعد از بحث‌های طولانی میزان حداقل مزد روزانه 505 هزار و 627 ریال به علاوه 13 درصد رشد سایر سطوح تعیین کردیم.
شریعتمداری ادامه داد: امیدواریم با این تصمیم شاهد ایجاد شرایط مطلوبی برای کارگران در سال 98 باشیم.
وی افزود: در خصوص سایر سطوح هم در جلسه بحث و گفتگو کردیم و در خصوص افزایش کمک هزینه مسکن پیشنهاد‌هایی داده شد که نظرات به هئیت وزیران تحویل داده خواهد شد تا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/77950/آخرین-جزئیات-تعیین-حقوق-کارگران-در-سال-98
بستن   چاپ