اخبار محرمانه
"سودان" و "سودان جنوبی" به توافق رسیدند
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 20:12:20
اخبار محرمانه - فارس / دو کشور سودان و سودان جنوبی درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و تخلیه منطقه امن خلع سلاح‌شده ظرف مدت یک ماه توافق کردند.
کمیته سیاسی-امنیتی مشترک دو کشور سودان و سودان جنوبی روز دوشنبه (دیروز) در خارطوم برگزار شد.
«کمال عبدالمعروف» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان پس از پایان این نشست در یک کنفرانس خبری گفت که کمیته سیاسی-امنیتی مشترک دو کشور درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و تخلیه منطقه امن خلع‌سلاح شده، توافق کردند.
طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، قرار است نیروهای دو کشور ظرف مدت یک ماه تحت نظارت تیم فنی نیروهای هیأت سازمان ملل از منطقه امن خارج شوند.
عبدالمعروف افزود که تیمی از هیأت سازمان ملل به منظور بررسی و اطمینان از تخلیه مناطق مذکور به این مناطق اعزام می‌شوند.
فوریه 2018 دو کشور سودان و سودان جنوبی توافقنامه مربوط به فعال‌سازی توافق ویژه ترتیبات امنیتی و ایجاد منطقه حایل خلع‌سلاح شده بین دو کشور، امضا کردند.
دو کشور همچنین 27 سپتامبر 2012 در آدیس‌آبابا، نُه توافقنامه همکاری مشترک به ویژه در زمینه‌های نفت، مسائل اقتصادی، ترتیبات مالی و امور گمرکی، صادرات نفت سودان جنوبی از طریق خاک سودان و تجارت مرزی امضا کردند.
دو کشور سودان و سودان جنوبی در سپتامبر 2017 نیز بر سر بازگشایی گذرگاه‌های مرزی مشترک به منظور فعال‌سازی تجارت، افزایش تولیدات نفت، مبارزه با قاچاق کالا و جایگزینی آن با تجارت سازماند‌هی شده توافق کردند.
گذرگاه‌های مرزی که دو طرف درباره بازگشایی آن توافق کردند تنها سه گذرگاه از مجموع 10 گذرگاهی است که در سال 2013 تعطیل شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/78152/"سودان"-و-"سودان-جنوبی"-به-توافق-رسیدند
بستن   چاپ