اخبار محرمانه
نخستین هشدار سید حسن خمینی در سال 98
پنجشنبه 1 فروردين 1398 - 13:52:02
اخبار محرمانه - خبرگزاری صدا و سیما / تولیت حرم مطهر امام راحل گفت: هر کسی باید مراقب باشد گرفتار تکبر و خود بزرگ بینی نشود.
حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر امام راحل حضرت امام خمینی (ره) با تبریک روز میلاد حضرت امیر المؤمنین و حلول سال نو با بیان روایتی از امیرالمؤمنین گفت: ایشان می فرمایند که خداوند شش گروه را به سبب شش خصلت عذاب می کند که عصبیت و داشتن تعصب بیجا، خیانت، نداشتن عدالت و ظالم بودن، حسد و جهل و جهالت از جمله آن است.
وی با بیان اینکه اولین طایفه ای که خصلت ناپسند در آنها موجب مصیبت می شود قوم گراها و گروه گراها هستند افزود: برخی اوقات از دوستانمان حمایت می کنیم بدون اینکه واقعاً لایق آن باشند و برخی اوقات از مخالفانمان انتقاد می کنیم بدون آنکه واقعاً شایسته آن باشند.
حجت الاسلام سیدحسن خمینی گفت: تعصب، حمایت بی دلیل، چشم بر واقعیت ها بستن و اینکه هر چه به نفع گروه، جناح، حزب و دسته ما است را تایید کردن و اینکه اگر مخالفان سخن درستی دارند آن را ندیدن و آن را بر خلاف صحیح نقد کردن، کارهای ناپسندی است.
تولیت حرم مطهر امام راحل همچنین تکبر و خود بزرگ بینی را از دیگر خلصت های ناپسند بر شمرد و اضافه کرد: هر کسی باید مراقب باشد گرفتار تکبر و خود بزرگ بینی نشود.
وی گفت: یکی دیگر از خصلت هایی که می تواند هر کسی را به زمین بزند، ظلم است و آنچه را که برای خود می خواهیم باید برای دیگران هم بخواهیم و آنچه را که برای خود نمی پسندیم برای دیگران هم نباید بپسندیم و باید مراقب باشیم در حق دیگران ظلم نکنیم.
حجت الاسلام سیدحسن خمینی همچنین خیانت، حسادت و جهل و جهالت را از دیگر خصلت های ناپسند بر شمرد و افزود: باید مراقب باشیم درون ما از خصلت ناپاک پر نشود و گرفتار جهل نشویم.
تولیت حرم مطهر امام راحل در پایان سخنان خود با قرائت دعای تحویل سال نو گفت: باید سعی کنیم خصلت های ناپسند را از خود دور کنیم و از آن برائت بجوییم و خداوند بخواهیم که ما از جمیع این خصایص بر حذر بدارد.
همچنین علی ربیعی وزیر کار سابق در این مراسم با بیان اینکه باید در سال 98 پیوند مردم و دولت را بیشتر کنیم گفت: سال 98 سال مهمی است و دشمن قسم خورده که ما را ناامید کند اما با تلاش از این سختی ها خواهیم گذشت.
وی ادامه داد: امام راحل حضرت امام خمینی همیشه به اقشار پایین توجه می کرد و به آنها منزلت می بخشید. امیدواریم در سال 98 محرومیت ها را از بین ببریم.
ربیعی تاکید کرد: باید امید را احیا کنیم و آرمان های امام راحل را فراموش نکنیم.
مراسم تحویل سال نو با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی و مردم و خانواده های معظم شهدای و ایثارگران و برخی از مقامات و مسئولان در حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/78696/نخستین-هشدار-سید-حسن-خمینی-در-سال-98
بستن   چاپ