اخبار محرمانه
پلیس کانادا از دو نئونازی معروف این کشور بازجویی کرد
پنجشنبه 1 فروردين 1398 - 18:47:07
اخبار محرمانه - ایرنا / روزنامه دیجیتال کانادایی "وایس" نوشت: در پی حمله نژادپرستانه هفته گذشته به مسجدی در نیوزیلند، دو نئونازی معروف کانادایی تحت بازجویی پلیس این کشور قرار گرفتند.
به نوشته این روزنامه، "پل فروم"، یکی از این دو نئونازی به خاطر اتهام انتشار و تایید بیانیه ضارب مسلمانان در مسجد "کرایست چرچ" نیوزیلند و "کوین گوردرو" نئونازی دوم به اتهام تلاش برای دامن زدن به خشونت های مشابه علیه مردم کانادا تحت بازجویی قرار گرفتند.
گوردرو تصاویر خود را با سینه ای تتو شده در اینترنت منتشر می کند.
این دو از مدت ها پیش با جنبش نئونازی در کانادا همکاری و مشارکت دارند.
"ریچارد وارمن" وکیل مدافع حقوق بشر و از اعضای شبکه کانادایی مبارزه با تنفر گفت: با توجه به همکاری چند دهه ای "فروم" با جنبش نئونازی در کانادا، از کار او متعجب نشدم. فکر می کنم او با انتشار این بیانیه، پا را از شروط بارگذاری مطالب در اینترنت فراتر گذاشت.
وارمن در شکایتی که علیه گوردرو تنظیم کرد، نوشت: او سال هاست که دشمنان فرضی خود را به صورت آنلاین تهدید به اعمال خشونت می کند. به همین دلیل، به عنوان یک وکیل نمی توانم فاصله گرفتن تو از این تهدیدها را باور کنم.
"برنتون تارنت" راست افراطی متولد استرالیا قبل از حمله به مسلمانان در کرایست چرچ، بیانیه ای 74 صفحه ای به نام "جایگزینی بزرگ" در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد که پس از علنی شدن هویتش، منتشر شد.
وی در این بیانیه درباره جایگزین شدن دیگران به جای اروپایی ها در قاره اروپا ابراز نگرانی کرده است.
حمله جمعه گذشته به مسلمانان در مسجد کرایست چرچ نیوزیلند 50 کشته و 50 زخمی به جا گذاشت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/78837/پلیس-کانادا-از-دو-نئونازی-معروف-این-کشور-بازجویی-کرد
بستن   چاپ