اخبار محرمانه
چراغ سبز ترامپ به نتانیاهو درباره بلندی‌های جولان
پنجشنبه 1 فروردين 1398 - 22:04:53
اخبار محرمانه - فارس / ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، به صهیونیست‌ها درباره ادعای حاکمیت بر بلندی‌های جولان اشغالی چراغ سبز نشان داد.
ترامپ در توئیتر نوشت: «بعد از 52 سال، وقت آن است که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را که حائز اهمیت راهبردی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای است، به رسمیت بشناسد.»
بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 این منطقه را اشغال و در سال 1982 آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.
اقدام ترامپ در شرایطی صورت گرفته که پرونده‌های فساد مالی بر سرنوشت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین اشغالی سایه انداخته است.
پیشتر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد دونالد ترامپ برای افزایش محبوبیت بنیامین نتانیاهو حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را «به رسمیت بشناسد».
تشکر نتانیاهو از ترامپ
حساب کاربری‌ رسمی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در توئیتر از تصمیم ترامپ استقبال کرد و نوشت: «در زمانی که ایران به دنبال آن است از سوریه به عنوان جایگاهی برای نابودی اسرائیل استفاده کند، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی شجاعانه حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخته است. ممنون، رئیس‌جمهور ترامپ.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/78920/چراغ-سبز-ترامپ-به-نتانیاهو-درباره-بلندی‌های-جولان
بستن   چاپ