اخبار محرمانه
مسکو: جولان بخشی از خاک سوریه است
جمعه 2 فروردين 1398 - 19:58:34
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد جولان بخشی از خاک سوریه است که اسرائیل آن را اشغال کرده است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سخنان اخیر ترامپ مبنی بر اینکه زمان به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان فرارسیده، حقیقتا سخنانی بی منطق و در تضاد کامل با اصول و قواعد بین المللی است و می‌تواند بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه را به شدت افزایش دهد.
زاخارووا در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 تصریح کرد: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، نقض مستقیم قطعنامه‌های سازمان ملل است و روسیه این اقدام را محکوم می‌کند.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گفت: تصمیم خطرناک دونالد ترامپ درباره وضعیت بلندی‌های جولان، نه تنها کمکی به حل موضوع نمی‌کند، بلکه آتش بی ثباتی را شعله ورتر خواهد کرد.
پسکوف ابراز امیدواری کرد اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حد درخواست باقی بماند، چرا که در صورت عملی شدن چنین تصمیمی اوضاع منطقه خاورمیانه متشنج‌تر از قبل خواهد شد.
در دو روز گذشته بسیاری از مقامات سیاسی و صاحبنظران روسی با محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ درباره احتمال به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان، تاکید کرده اند: روسیه هرگز حاکمیت اسرائیل را بر جولان اشغالی به رسمیت نمی‌شناسد.
همچنین‎؛ یک عضو کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه گفت: این کشور هرگز حاکمیت اسرائیل را بر جولان اشغالی به رسمیت نمی‌شناسد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/79227/مسکو--جولان-بخشی-از-خاک-سوریه-است
بستن   چاپ