اخبار محرمانه
پنج حزب اپوزیسیون انگلیس خواستار ممنوعیت فروش سلاح به ریاض شدند
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 21:15:25
اخبار محرمانه - ایسنا / رسانه‌های محلی امروز دوشنبه اعلام کردند، پنج حزب اپوزیسیون انگلیس با اشاره به مشارکت ریاض در بحران انسانی در یمن، از دولت لندن خواستند تا تحریم‌های تسلیحاتی‌ای را علیه عربستان سعودی اعمال کند.
روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: رهبران حزب کارگر، حزب ملی اسکاتلند، حزب لیبرال دموکرات‌ها، حزب پلاید کامری حامی استقلال ولز و حزب سبز انگلیس و ولز این نامه به جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس را امضا کردند.
در این نامه آمده است: از نظر اخلاقی کاملاً سزاوار نکوهش و سرزنش است که دولت انگلیس نه‌تنها تغییر در سیاستش را مدنظر قرار نمی‌دهد بلکه عملاً دیگر دولت‌های خارجی را تحت فشار می‌گذارد تا فروش تسلیحات به عربستان را از سر گیرند.
نویسندگان این نامه گفتند: آلمان، اسپانیا، دانمارک، کانادا، آمریکا، شورای حقوق بشر سازمان ملل و پارلمان اروپا در حال حاضر خواستار تعلیق فروش تسلیحات به عربستان شده‌اند.
این رهبران اپوزیسیون از دولت انگلیس خواستند تا رویه‌ای مشابه را پیش بگیرد و با اعمال تحریم‌های تسلیحاتی، ریاض را وادار به پایبندی به قوانین اساسی حقوق بشر کند.
ایان بلک‌فورد، رهبر حزب ملی اسکاتلند در مجلس عوام پارلمان انگلیس گفت: این نامه چند حزبی باید تلنگری برای وزیر امور خارجه انگلیس باشد دال بر اینکه دولت لندن باید فوراً این واقعیت مخرب جنگ در یمن را به رسمیت بشناسد، اقدامی انجام دهد و به این درگیری پایان دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/80156/پنج-حزب-اپوزیسیون-انگلیس-خواستار-ممنوعیت-فروش-سلاح-به-ریاض-شدند
بستن   چاپ