اخبار محرمانه
عبور ناو‌های جنگی آمریکا برای سومین بار از تنگه تایوان
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 21:18:11
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / بنابر اعلام شبکه خبری سی‌ان‌ان، نیروی دریایی آمریکا برای سومین بار طی سه ماه گذشته دو کشتی جنگی را از تنگه تایوان عبور داده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش شبکه خبری سی ان ان، آمریکا کشتی «یو اس سی جی سی برتولف» و کشتی «یو اس اس ویلبر» متعلق به نیروی دریایی این کشور را از تنگه تایوان عبور داده است.
ناوگان هفتم نیروی دریای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشتی‌ها مطابق با قوانین بین المللی در 24 و 25 ماه مارس از تنگه تایوان عبور کردند. سی ان ان به نقل از سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا گزارش داد عبور این کشتی‌ها از تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه باز و آزاد هند–آرام (منطقه جغرافیایی شامل آب‌های اقیانوس هند و مرکز اقیانوس آرام) است.
ژنگ شانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه به عبور کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: طرف چینی از ابتدا تا به انتها از نزدیک عبور کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا از طریق تنگه تایوان را دنبال کرده است.
بنا به گفته این دیپلمات چینی، پکن از آمریکا خواسته تا به سیاست چین واحد احترام بگذارد. ماه گذشته نیز دو رزم‌ناو آمریکا از تنگه استراتژیک تایوان عبور کردند که گفته می‌شود این مسئله احتمال دارد تنش‌های میان پکن و واشنگتن را افزایش دهد. تنگه تایوان 180 کیلومتر طول دارد که چین را از جزایر خودمختار تایوان جدا می‌کند.
آمریکا هیچ ارتباط رسمی با تایوان ندارد، اما به تجهیز نظامی آن کمک می‌کند. بنا به اعلام پنتاگون، واشنگتن 15 میلیارد دلار سلاح از سال 2010 به این جزیره فروخته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/80174/عبور-ناو‌های-جنگی-آمریکا-برای-سومین-بار-از-تنگه-تایوان
بستن   چاپ