اخبار محرمانه
از حبس تا انجام خدمات عمومی در حکم جلیقه زردها
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 21:18:33
اخبار محرمانه - ایسنا / وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد، 2000 حکم برای جلیقه‌زردهای دستگیر شده صادر شده و 40 درصد از آنها به حبس محکوم شدند.
به نوشته روزنامه النهار، نیکول بلوبه، وزیر دادگستری فرانسه اظهار کرد: دستگاه قضائی فرانسه محاکمه 2000 متهم از مجموع بیش از 8700 نفری را که از آغاز اعتراضات در فرانسه در تاریخ 17 نوامبر 2018 بازداشت شده و تحت بازجویی بودند، به پایان رسانده و محاکمه 1800 تن دیگر که در جریان اعتراضات در این کشور بازداشت شده‌اند، در جریان است.
این احکام تنها یک روز پس از برگزاری نوزدهمین اعتراضات متوالی جلیقه‌زردها در این کشور با وجود تدابیر امنیتی شدید و استقرار 65 هزار نیروی پلیس صادر شدند.
به گفته بلوبه، 40 درصد از حکم‌های صادر شده برای دو هزار متهم، حکم حبس بوده و 60 درصد باقی‌مانده نیز شامل انجام حکم‌هایی چون انجام خدمات عمومی هستند.
وزیر دادگستری فرانسه افزود: از آغاز این بحران بی‌سابقه در فرانسه، 390 حکم قضایی صادر شده که شامل حکم حبس، محکومیت و یا بازداشت برای محاکمه هستند.
اطلاعات منتشر شده از وزارت دادگستری فرانسه حاکی از آن است که حکم‌های حبس صادر شده از یک ماه تا سه سال هستند.
پس از اعتراضات روز شنبه که نوزدهمین اعتراضات متوالی جلیقه زردها در فرانسه بود، 233 تن بازداشت شدند که از این تعداد 172 تن برای انجام تحقیقات دربازداشت نگه داشته شدند و به 107 تن دیگر از آنها نیز به دلیل شرکت در تجمع‌های ممنوعه هشدار داده شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/80179/از-حبس-تا-انجام-خدمات-عمومی-در-حکم-جلیقه-زردها
بستن   چاپ