اخبار محرمانه
راز گرانی پیاز 10 هزار تومانی
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 21:21:53
اخبار محرمانه - آخرین خبر / قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار سر به فلک کشیده و متاسفانه مسئولین تقصیر این قضیه را به گردن هم میاندازند. از یک سو وزارت کشاورزی گرانی را تقصیر تعطیلی میادین میداند و از سوی دیگر میادین گرانی را دلیل بارندگی و صادرات.
جواد باقری در خصوص دلایل افزایش قیمت سیب زمینی و پیاز در بازار بیان کرد: اولین و مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت سیب زمینی و پیاز در بازار افزایش صادرات بی رویه این دو محصول است. در واقع از حدود دو ماه گذشته این وضعیت برای سیب زمینی و پیاز پیش بینی شده بود و از سوی اتحادیه به وزارت خانه‌های مربوطه نامه‌های متعددی داده شد که از صادرات بی رویه جلوگیری شود، اما هیچ جوابی دریافت نکردیم.
نماینده اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در میدان مرکزی متذکر شد: با توجه به اینکه عمده سیب زمینی و پیاز در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان تولید می‌شود، با بارندگی‌های اخیر در جنوب کشور این دو محصول دچار خسارت شدند و نهایتا با کمبود در بازار مواجه شد.
باقری در خصوص قیمت سیب زمینی و پیاز گفت: در میدان مرکزی تره بار تهران پیاز با قیمت 8 هزار و 500 تا 9 هزارو 500 تومان به فروش می‌رسد همچنین قیمت سیب زمینی در میدان مرکزی بسته به کیفیت آن از 4 هزار تومان تا 5 هزارو 500 تومان است که در سطح شهر این قیمت‌ها 35 درصد افزایش می‌یابد و به دست مصرف کننده می‌رسد.
به گزارش تسنیم، مسئول ارتباط با رسانه‌های وزارت جهادکشاورزی در مورد علت گرانی پیاز گفت:​ به دلیل تعطیل بودن میادین میوه و تره بار، بار به این میادین منتقل نمی‌شود و فروشندگان واحد‌های صنفی، ­ پیاز باقی مانده از 28 اسفند را به فروش می‌رسانند و همین موجب بالا رفتن قیمت پیاز شده است.
محمدرضا سارولر ​­­افزود: طی دو روز آینده با باز شدن میادین میوه و تره بار و انتقال بار از استان‌های جنوبی کشور، قیمت محصولات از جمله پیاز متعادل خواهد شد.
افزایش قیمت پیاز به هر کیلوگرم 10 هزار تومان طی دو سه روز اخیر در فروشگاه‌های میوه و تره بار سبب نارضایتی مردم شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/80195/راز-گرانی-پیاز-10-هزار-تومانی
بستن   چاپ