اخبار محرمانه
دست آمریکا در دست غاصبان؛ ترامپ حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان را به‌رسمیت شناخت
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 23:03:25
اخبار محرمانه - آخرین خبر / «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی خلاف مقررات بین المللی و نقض صریح قطعنامه شورای امنیت، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، ایالات متحده حاکمیت رژیم اشغالگر را بر بلندی های اشغالی جولان به رسمیت می شناسد.
دونالد ترامپ روز دوشنبه پیش از امضای این حکم، در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو افزود: آمریکا حق مسلم اسرائیل در دفاع از خود را به رسمیت می شناسد.
ترامپ تصریح کرد: هم پیمانی و ائتلاف آمریکا و اسرائیل هرگز به این نیرومندی همچون دوره من نبوده است.
بلندی‌های جولان یا بلندی‌های گولان فلات و منطقه‌ای کوهستانی که در جنوب غربی‌ترین بخش خاک سوریه است. اسرائیل این منطقه را در جریان جنگ 1967 خاور میانه تصرف و در سال 1981 ضمیمه خاک خود کرد، اما جهان همچنان آن را اراضی اشغالی می‌داند و جزئی از خاک سوریه قلمداد می‌کند.
گفتمان عربی، بویژه بعد از کنفرانس مادرید در سال 1991 حول محور ضرورت بازگشت اراضی اشغالی سوریه به تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده است. آن‌ها هر نوع عقب‌نشینی جزئی اسرائیل از بلندی های جولان را رد و بر عقب نشینی کامل از آن تاکید دارند. مصوبات بین‌المللی نیز بر بطلان اقدامات صهیونیست‌ها در جولان از جمله الحاق به اراضی اشغالی در سال 1980 را باطل اعلام کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/80228/دست-آمریکا-در-دست-غاصبان؛-ترامپ-حاکمیت-صهیونیست‌ها-بر-جولان-را-به‌رسمیت-شناخت
بستن   چاپ