اخبار محرمانه
آغاز عملیات نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ارتفاعات صعب العبور مکحول
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 16:53:16
اخبار محرمانه - میزان / گروهی از نیرو‌های تیپ 51 بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات جدیدی را علیه عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در ارتفاعات و بلندی‌های مکحول در شمال شرق استان دیاله آغاز کردند.
رزمندگان عراقی در شروع مرحله نخست عملیات موفق شدند یک تن از عناصر داعش را که در حال حمل کمربند‌های انتحاری بود را شناسایی کنند و به هلاکت برسانند و همچنین یک تونل تروریست‌ها را هم در این محور منهدم کنند.
به گفته منابع میدانی، تروریست‌های داعش از این تونل برای حمله به مواضع نیرو‌های عراقی استفاده می‌کردند؛ جنگنده‌های عراقی نیز در 48 ساعت گذشته با انجام چند عملیات توانستند 4 تونل تروریست‌های داعش را هدف قرار دهند و منهدم کنند.
براساس اطلاعات به دست آمده، ده‌ها تن از عناصر داعش در جریان این عملیات‌ها کشته و زخمی شدند؛ صعب العبور بودن ازتفاعات مکحول به محل مناسبی برای رشد عناصر تروریستی داعش تبدیل شده است.
این ارتفاعات مهم و راهبردی در حد فاصل استان‌های «صلاح الدین، کرکوک و دیاله» واقع شده اند و در مسیر اصلی خطوط انتقال نفت و گاز قرار دارند و همین مسئله اهمیت این مناطق را چند برابر کرده است.
از منطقه «السعدیه» در شمال شرق استان دیااله خبر می‌رسد، رزمندگان تیپ 110 بسیج مردمی عملیاتی را در منطقه «العصریه» و مزارع حومه علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.
نیرو‌های عراقی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند 5 موشک کاتیوشا را کشف و ضبط کنند؛ عملیات در این منطقه برای شناسایی عناصر مخفی داعش، انبار‌های سلاح، تجهیزات نظامی، تله‌های انفجاری و... ادامه دارد.
به گزارش میزان، عملیات در مناطق شمال شرقی، شمالی و شمال غربی استان دیاله از جمله «خانقین، بعقویه، جلولاء، مقدادیه و رشته کوه‌های حمرین» برای کشف هسته‌های خاموش داعش ادامه دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/80456/آغاز-عملیات-نیرو‌های-بسیج-مردمی-عراق-در-ارتفاعات-صعب-العبور-مکحول
بستن   چاپ