اخبار محرمانه
محاکمه کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه به اتهام جاسوسی
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 18:28:06
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / محاکمه یک کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه به اتهام جاسوسی و تلاش برای براندازی دولت آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، محاکمه متین توپوز، یک کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه به اتهام جاسوسی و تلاش برای براندازی دولت روز سه شنبه آغاز شد.
متین توپوز سال 2017 به اتهام ارتباط با شبکه فتح الله گولن بازداشت شد؛ شبکه ای که آنکارا آن را متهم به طراحی کودتای نافرجام سال 2016 می کند.
توپوز به همراه نیروهای پلیس ترکیه وارد دادگاه استانبول شد و چنانچه گناهکار شناخته شود به حبس ابد محکوم خواهد شد.
بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، توپوز به تماس هایی با افسران پلیس و یکی از دادستان های سابق مظنون است که متهم به همکاری با شبکه گولن هستند.
وی در دادگاه اعلام کرد در طول 25 سال فعالیت خود با شمار زیادی از ماموران پلیس و مقامات دولتی ارتباط داشته است و مسئولیت وی فقط ترجمه بوده است. وی افزود هرگز گمان نمی کردم به خاطر این تماس ها متهم شناخته شوم.
کاردارهای آمریکا در سفارت آنکارا و سرکنسولگری استانبول نیز در این جلسه دادگاه حضور داشتند. احتمال می رود جلسات دادگاه سه روز به طول انجامد.
محاکمه متین توپوز در حالی آغاز شد که مناسبات آمریکا و ترکیه بر سر مواردی همچون جنگ سوریه، اقدام ترکیه در خرید موشک های روسیه و نیز خودداری آمریکا از استرداد فتح الله گولن رو به تیرگی گذاشته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/80484/محاکمه-کارمند-کنسولگری-آمریکا-در-ترکیه-به-اتهام-جاسوسی
بستن   چاپ