اخبار محرمانه
برگزیت روی هوا؛ ترزامی تحت فشار
جمعه 9 فروردين 1398 - 21:05:54
اخبار محرمانه - آخرین خبر / مجلس عوام انگلیس برای سومین بار پیاپی توافق پیشنهادی نخست وزیر انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد.
به گزارش بی بی سی، خانم می یادآوری کرد که به دنبال رای‌گیری امروز، مطابق قوانین و توافق‌های موجود گزینه پیش‌فرض این است که بریتانیا ١٢ آوریل، یعنی دو هفته دیگر، بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.
البته اتحادیه اروپا گفته آماده است تا تحت شرایطی مهلت بیشتری به بریتانیا بدهد.دونالد توسک، رئیس شورای اروپا گفته است که از رهبران اروپایی برای جلسه در ١٠ آوریل دعوت کرده است.286 نماینده به توافق مورد نظر دولت رای مثبت دادند، اما 344 نماینده رای مخالف دادند، یعنی این توافق با اختلاف 58 رای رد شد.در دو رای‌گیری قبلی شکست خانم می بزرگتر بود.
رهبران احزاب مخالف دولت در اولین واکنش به شکست نخست وزیر، خواهان برگزاری انتخابات زودرس شدند.
پارلمان بریتانیا پیش از رای‌گیری امروز صحنه بحث نمایندگان موافق و مخالف توافق ترزا می بود.جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، با انتقاد از "آشوبی" که رویکرد ترزا می به مذاکرات برگزیت ایجاد کرده، گفت خانم می "در همه آزمون‌ها شکست خورده است."آقای کوربین توافق پیشنهادی خانم می را "غیرقابل‌قبول" خواند و گفت همه‌پرسی دوباره یا انتخابات زودرس از راه‌های ممکن برای خروج از بن‌بست فعلی است.ترزا می در پاسخ به انتقادهای مطرح‌شده گفت: "امروز روزی است که بریتانیا باید از اتحادیه اروپا خارج می‌شد، و اینکه در این روز خارج نمی‌شویم، برای من مایه تاسف عمیق است."خانم می گفت ارائه توافق مورد نظرش در پارلمان "آخرین فرصت" برای تضمین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.
برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/81548/برگزیت-روی-هوا؛-ترزامی-تحت-فشار
بستن   چاپ