اخبار محرمانه
زنی که برای ریاست جمهوری اسلواکی آماده می‌شود
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 11:54:23
اخبار محرمانه - جماران / خانم کَپوتوا یک سیاستمدار حامی اتحادیه اروپاست که به احتمال زیاد در جریان انتخابات روز شنبه به عنوان اولین رئیس جمهوری زن اسلواکی انتخاب خواهد شد.
به گزارش یورونیوز،«زوزانا کَپوتوا» وکیل آزادیخواه اسلواک، سوار بر موج مطالبه عمومی مبارزه با فساد پس از پیشی گرفتن از رقبای پوپولیست و مخالف اتحادیه اروپا در آستانه پیروزی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی قرار گرفته است.
مبارزه با فساد و تغییر وضع موجود اولویت اصلی جامعه اسلواکی طی یک سال گذشته بوده است، یکسالی که با مرگ مشکوک روزنامه‌نگار افشاگر 27 ساله آغاز شد.
«یان کوچیاک» تحقیقات گسترده‌ای در مورد وسعت فساد در میان دولتمردان این کشور و فرارهای مالیاتی آنها انجام داده بود ولی در نهایت جسد او و نامزدش در خانه مشترکشان پیدا شد.
خانم کَپوتوا یک سیاستمدار حامی اتحادیه اروپاست که به احتمال زیاد در جریان انتخابات روز شنبه به عنوان اولین رئیس جمهوری زن اسلواکی انتخاب خواهد شد. او دو هفته پیش دور اول انتخابات را با به دست آوردن 40.6 درصد آراء پشت سر گذاشت. در حالی که رقیب اصلی او «ماروش شِفکوویچ» عضو سابق کمیسیون اروپا تنها 18.7 درصد آراء را به خود اختصاص داد.
خانم کَپوتوا به عنوان یک وکیل قاطع نزدیک به 14 سال با تلاش غیرقانونی شرکت «کوسنر» برای ایجاد یک مرکز دفن زباله مبارزه کرد و در نهایت برنده این جدال شد.
او موفق شده حمایت جوانان و اقشار تحصیلکرده اسلواکی را جلب کند و امیدواری‌های زیادی را برای مبارزه جدی و ثمربخش با فساد زنده کرده است.
در عین حال، رئیس جمهوری اسلواکی از قدرت روز افزون برخوردار شده و افزون بر انتخاب نخست وزیر قادر است آراء دادستان‌ها و قضات ارشد را نیز وتو کند.
مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی از 7 صبح روز شنبه آغاز شده و تا 10 شب ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود، نتایج اولیه این انتخابات نیمه شب یکشنبه اعلام شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/81981/زنی-که-برای-ریاست-جمهوری-اسلواکی-آماده-می‌شود
بستن   چاپ