اخبار محرمانه
کاهش 20 درصدی تولید بوئینگ 737 مکس!
شنبه 17 فروردين 1398 - 13:24:57
اخبار محرمانه - ایسنا / شرکت بوئینگ به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد ساخت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را به میزان 20 درصد کاهش دهد.
از آنجایی که دو فروند هواپیمای مدل بوئینگ 737 مکس در چند ماه اخیر بدون هیچ دلیل معلوم و مشخصی سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شده و از بین رفته‌اند، بسیاری از کشورها و ایرلاین‌های جهان پرواز و فعالیت این مدل خاص از هواپیما را ممنوع اعلام کرده و یا به حالت تعلیق درآورده‌اند.
حالا به تازگی بوئینگ به عنوان شرکت سازنده این هواپیمای دردسرساز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است با توجه به آنکه احتمالاً زمین گیر شدن تمامی هواپیماهای 737 مکس در ایرلاین‌های سراسر جهان ادامه خواهد داشت و به این زودی شاهد پرواز و بازگشت آن به خطوط فعال هوایی در جهان نخواهیم بود، این شرکت آمریکایی تصمیم گرفته است که فرایند ساخت و تولید آن را به حالت تعلیق دربیاورد و بدین ترتیب از شدت خسارات وارده به این شرکت بکاهد.
بر اساس گزارش رویترز، بدین ترتیب بوئینگ روز جمعه اعلام کرده است که تولید ماهانه هواپیمای 737 مکس را تحت تأثیر دو حادثه مرگبار که به سقوط دو فروند جت مذکور و کشته شدن خیل عظیمی از مسافران و خدمه پروازی منجر شد، به میزان 20 درصد کاهش داده و تولید آن را تا نیمه ماه آوریل سال جاری میلادی از 52 فروند به 42 فروند خواهد رساند.
بوئینگ در ابتدا علت حادثه را یک نقص نرم افزاری اعلام کرده و در تلاش بود تا با ارائه یک به‌روزرسانی نرم افزاری آن را برطرف کند اما نتایج پژوهش‌های متخصصان سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نشان می‌داد که سیستم اتوماتیکی که در دماغه هواپیما برای جلوگیری بالا رفتن هواپیما بکار رفته، در شرایط بخصوصی کنترل هواپیما را از دستان خلبانان خارج کرده و موجب حرکت سریع رو پایین و در نهایت سقوط آن شده است.
بیشتر از یک ماه پیش بود که دومین هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 ماکس تنها 13 دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به نایروبی، پایتخت کنیا در حال پرواز بود، سقوط کرد و تمامی 157 سرنشین آن کشته شدند. بعد از این اتفاق، تمامی ایرلاین‌های جهان تصمیم گرفتند که به ادامه فعالیت این نوع خاص از هواپیما پایان دهند و به طور موقت پرواز آن را به حالت تعلیق دربیاورند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83138/کاهش-20-درصدی-تولید-بوئینگ-737-مکس!
بستن   چاپ