اخبار محرمانه
پمپئو: اجازه نمی‌دهیم عربستان قدرت هسته‌ای شود
شنبه 17 فروردين 1398 - 17:33:59
اخبار محرمانه - وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که واشنگتن هرگز اجازه نمی دهد عربستان تبدیل به یک قدرت هسته ای شود.
به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی بی اس با بیان این مطلب گفت: آمریکا اجازه نمی‌دهد که عربستان تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شده و امنیت خود و اسرائیل را تهدید کند.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما هرگز چک 150 میلیارد دلاری به سعودی‌ها نداده و به آنها این قابلیت را که بتوانند با تسلیحات اتمی اسرائیل و آمریکا را تهدید کنند نمی‌دهیم.
بیشتر بخوانید:
گفت و شنود/ غلط‌های زیادی پمپئو
پمپئو : می‌خواهیم منابع مالی ایران را محدود کنیم
اسپوتنیک نیز با مخابره این خبر عنوان داشته که منظور پمپئو از چک 150 میلیارد دلاری، ادعایی که در مورد توافق هسته‌ای ایران (برجام) مطرح شده و گفته می‌شود که دولت اوباما 150 میلیارد دلار به ایران پرداخت کرده است.
پمپئو در حالی این مطلب را بیان کرده که «ریک پری» وزیر انرژی ایالات متحده تأیید کرد که آمریکا شش مجوز مخفی برای چند شرکت صادر کرده است که بر اساس آن می‌توانند تکنولوژی هسته‌ای به عربستان سعودی بفروشند.
خبرگزاری رویترز اعلام کرده که یک کپی از اسناد مرتبط با این مجوزها را روز چهارشنبه مشاهده کرده است. بر طبق این اسناد شرکت‌های آمریکایی فعلاً اجازه دارند کار مقدماتی در زمینه انتقال تکنولوژی هسته‌ای انجام دهند و انتقال تأسیسات پیش از توافقات میان دو کشور صورت نمی‌گیرد.
وزارت انرژی آمریکا می‌گوید شرکت‌ها از دولت ترامپ خواسته‌اند که مجوز دولت برای کار با عربستان سعودی در ارتباط با فناوری هسته‌ای مخفی نگاه داشته شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83264/پمپئو--اجازه-نمی‌دهیم-عربستان-قدرت-هسته‌ای-شود
بستن   چاپ