اخبار محرمانه
سودجویی دفاتر هواپیمایی از سیل در کشور
شنبه 17 فروردين 1398 - 20:32:30
اخبار محرمانه - تابناک / سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از فروش 4 الی 5 برابری قیمت بلیت هواپیما توسط برخی آژانس‌های هوایی به مقصد استان‌های سیل زده مانند لرستان و خوزستان در ایام تعطیلات وبرخورد با این واحد‌های متخلف خبر داد.
یاسر رایگانی در نشست خبری ارائه عملکرد گشت‌های مشترک تعزیرات در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: در حالیکه شاهد وقوع سیل در ایام نوروز در برخی استان‌های کشور و حضور جهادی مردم ارتش و سپاه برای کمک به سیل زدگان بودیم متأسفانه برخی دفاتر هواپیمایی بلیت‌های هواپیما به مقصد استان‌های سیلزده از جمله لرستان و خوزستان را 4 الی 5 برابر نرخ معمول به فروش می‌رساندند.
وی تأکید کرد: اگر سقف بلیت‌های هواپیما توسط سازمان هواپیمایی مشخص باشد دست تعزیرات برای برخورد و رسیدگی به این دست تخلفات باز خواهد بود، اما متأسفانه دست ما برای رسیدگی به این نوع سودجویی‌های غیرانسانی بسته است.
این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا نرخ مصوبی برای فروش گوشت در قصابی‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: فقط برای عرضه مرغ نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان به ما اعلام شده است و تاکنون نرخ مصوبی برای فروش گوشت به جز گوشت‌های تنظیم بازار که در مراکز مشخص عرضه می‌شود اعلام نشده است.
رایگانی با اشاره به پرونده‌های تعزیراتی استان‌ها در ایام تعطیلات گفت: با توجه به اختلاف قیمت مرغ و گوشت تنظیم بازار با قیمت آزاد، برخی سودجویی‌ها در بازار گوشت و مرغ به ویژه در رستوارن‌ها در تعطیلات عید امسال بیش از سال‌های قبل وجود داشته است.
وی به معدوم کردن 12 هزار کیلو گوشت چرخ کرده فاسد در یکی از رستوران‌ها در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: اختفا و انتفاع از فروش پیاز به قصد گرانفروشی به ارزش یک میلیارد و 427 میلیون ریال و عرضه خارج از شبکه برنج به ارزش سه میلیارد و 228 میلیون ریال از جمله پرونده‌های تعزیراتی مهم در طرح عید امسال بوده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نظارت و عرضه بر بیش از 300 تن مرغ و معدومسازی یک هزار و 500 کیلو مواد غذایی و گوشت فاسد را از جمله اقدامات صورت گرفته در تعزیرات استان تهران در طرح نوروزی امسال عنوان کرد و افزود: همچنین در استان البرز یک کارگاه تولید تنباکو که با خاک اره «ام. دی. اف» مبادرت به تولید تنباکو می‌کرد کشف و پلمب شد و 11 رستوران در جاده چالوس به خاطر تخلفات مختلف پلمب شده است.
رایگانی به پلمب کردن یک هتل و رستوران در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این هتل و رستوران به خاطر رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمب و مدیر آن ملزم شد مسافران را در مرکز اقامتی دیگری اسکان دهد.
به گفته وی اختفای 350 تن پیاز به قصد گرانفروشی از جمله پرونده‌های مهم تعزیرات در استان فارس بوده و 3.5 تن مرغ فاسد نیز در یکی از رستوران‌های استان زنجان کشف و معدوم شد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: تقریبا در طرح امسال در همه کشور عرضه گوشت و مرغ غیربهداشتی بیش از سال‌های قبل به چشم می‌آمد و متخلفان اعلام می‌کنیم که گشت‌های تعزیرات مناسبتی نیست و در طول سال ادامه خواهد داشت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83350/سودجویی-دفاتر-هواپیمایی-از-سیل-در-کشور
بستن   چاپ