اخبار محرمانه
کمک‌های مالی و تسلیحاتی عربستان، امارات و مصر به نیروهای حفتر
شنبه 17 فروردين 1398 - 21:37:29
اخبار محرمانه - فارس / یک سرهنگ وابسته به دولت وفاق ملی از کمک‌های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی، امارات و مصر از نیروهای گروه شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» خبر داد.
سرهنگ «محمد القنیدی» مسئول دستگاه اطلاعات نظامی نیروهای «البنیان المرصوص» وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» می‌گوید که امارات، عربستان سعودی و مصر از پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس حمایت می‌کنند.
القنیدی در مصاحبه با وبگاه «الخلیج آنلاین» گفت که «این سه کشور از خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان الکرامه با هدف به وجود آوردن «السیسی جدید» در لیبی حمایت می‌کنند».
وی افزود که حفتر از پول و سلاح کافی برای مقابله با نیروهای البنیان المرصوص و ارتش وابسته به دولت وفاق ملی برخوردار نیست و این تحرکات آنها پس از سفر اخیر حفتر به عربستان سعودی آغاز شد.
این سرهنگ لیبی همچنین تصریح کرد که ریاض به حفتر برای پیشروی به سمت طرابلس چراغ سبز اعطا کرده و از او برای سیطره بر این منطقه حمایت مالی به عمل می‌آورد.
القنیدی در ادامه اشاره کرد که امارات و مصر نیز حفتر را به سلاح و تجهیزات سنگین مجهز می‌کند و ما اطلاعات موثقی درباره وجود سلاح‌های اماراتی و مصری در میان نیروهای حفتر داریم و گذشته از آن حفتر از شبه‌نظامیان چاد و معارضان سودانی نیز کمک گرفته است.
حضور نظامیان مصری در اتاق عملیات حفتر
برخی منابع دیپلماتیک آگاه مصری گفتند که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی به عنوان متحدان قدرتمند حفتر تماس برقرار کردند تا آنها را به توقف تحرکات نظامی حفتر به سمت غرب لیبی و ورود به طرابلس متقاعد کنند.
وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از برخی منابع نزدیک به حفتر در شرق لیبی نیز فاش کرد که برخی فرماندهان عالی‌رتبه نظامی مصر در اتاق عملیات مرکزی حفتر حضور دارند که بر اساس توافقات قبلی دو طرف صورت گرفته است و این امر حمایت مصر از تحرکات نظامی حفتر را نشان می‌دهد.
این تحرکات حفتر در حالی است که در مرزهای جنوبی طرابلس حدود 120 نفر از نیروهای آن به اسارت درآمده و حدود 40 خودروی نظامی این نیروها نیز به تصرف نیروهای دولت وفاق ملی افتاد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83373/کمک‌های-مالی-و-تسلیحاتی-عربستان،-امارات-و-مصر-به-نیروهای-حفتر
بستن   چاپ