اخبار محرمانه
حفر خندق در اطراف آق‌قلا
شنبه 17 فروردين 1398 - 22:38:25
اخبار محرمانه - فرماندار آق‌قلا از حفر خندق برای جلوگیری از ورود دوباره سیلاب به شهر خبر داد و گفت: 12 دستگاه بیل‌ مکانیکی بازوبلند در حال حفر خندق در اطراف شهر هستند.
به گزارش مشرق ، امانگلدی ضمیر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وضعیت این شهر در پنج نقطه بحرانی است و به دلیل شیب اندک امکان خروج سریع‌تر سیلاب از این مناطق وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هنوز در برخی از مناطق آق‌قلا 50 تا 120 سانتی‌متر آب وجود دارد، افزود: به رغم تلاش‌هایی که دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح انجام داده‌اند، به دلیل سرریز شدن آب سدها، ذوب برف در بالادست و ورود آب از دهنه زرین‌گل به سمت آق‌قلا نتوانستیم قولی که به مردم دادیم را اجرایی کنیم و از این نظر شرمنده آنان هستیم.
بیشتر بخوانید:
وزیر کشور: تصمیمات گرفته شده بین بد و بدتر است
حفر خندق برای هدایت سیل+فیلم
تکثیر "باکری"ها در سیل اخیر
فرماندار آق‌قلا گفت: روز گذشته تصمیم‌های خوبی برای جلوگیری از ورود دوباره روان‌آب‌ها به شهر گرفته شد و تلاش می‌کنیم با حفر خندق در اطراف شهر ورودی آب را کاهش دهیم.
وی بیان داشت: 12 دستگاه بیل مکانیکی بازوبلند در منطقه مستقر شده و از بالادست روستای «یُلمه خندان» به سمت مراتع و بالادست کمربندی در حال حفر خندق هستند.
ضمیر ادامه داد: این اقدام، بهترین کار برای کاهش ورود آب به شهر آق‌قلا خواهد بود. همچنین تلاش کردیم سرعت خروج آب از گرگانرود را افزایش دهیم.
وی گفت: کاهش سرریز سد وشمگیر نیز یکی دیگر از راهکارها برای جلوگیری از بالاآمدن سطح آب در شهر آق‌قلا است و توانستیم 15 مترمکعب بر ثانیه از آب را به سمت دشت‌ها هدایت کنیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83380/حفر-خندق-در-اطراف-آق‌قلا
بستن   چاپ