اخبار محرمانه
نیروهای ژنرال غافلگیر شدند
شنبه 17 فروردين 1398 - 22:56:16
اخبار محرمانه - آخرین خبر / شبه‌نظامیان هوادار فرمانده نیرو‌های شرق لیبی از یک سد نزدیک طرابلس عقب رانده شدند.
بر اساس گزارش‌ها، همزمان با پیشروی نیرو‌های خلیفه حفتر به سمت طرابلس، دولت وفاق لیبی خواستار بسیج مردمی برای مقابله با آنان شد. در همین حال آمریکا، اروپا و امارات راه حل نظامی را در لیبی مردود دانستند. انگلیس نیز خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی بحران لیبی شد.
نیرو‌های خلیفه حفتر، جنگ‌سالاری که مورد حمایت سعودی و امارات است، در عملیاتی موسوم به «بازگرداندن کرامت» از چند طرف به طرابلس حمله کردند. نیرو‌های حفتر توانستند یک مرکز ایست و بازرسی را در سی کیلومتری طرابلس بدون درگیری تصرف کنند.
حفتر در همین حال از مردم طرابلس خواست سلاح خود را زمین بگذارند و پرچم سفید در دست گیرند. او در سخنانی رادیویی گفت: «هر کس سلاح زمین بگذارد در امان است. هر کس در خانه بماند در امان است. هر کس پرچم سفید بلند کند در امان است. سلامت، امنیت، آبرو و دارایی شهروندان محترم است».
در مقابل، نیرو‌های مامور محافظت از طرابلس وابسته به فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری، که از حمایت بین‌المللی برخوردار است، برای مقابله با نیرو‌های حفتر بسیج عمومی اعلام کرد. وی از آغاز عملیات نظامی برای مواجهه با نیرو‌های مهاجم خبر داد.
السراج از نیروی هوایی نیز خواست برای مقابله با حملات به طرابلس آماده شود. همزمان فرماندهی نظامی در مصراته از آمادگی خود برای ایستادن در برابر حفتر و نیرو‌های تحت فرمان او خبر داد. فرماندهی نظامی مصراته خواستار آن شد که السراج هر چه سریعتر فرمان جنگ صادر کند تا نیرو‌های حفتر را از اطراف طرابلس دور کند.
این در حالی است که دو قدرت متخاصم، سال‌ها است که بر سر حکمرانی در لیبی با یکدیگر می‌جنگند؛ دولت وفاق ملی در غرب لیبی به ریاست فائز السراج که پایان سال 2015 شکل گرفت و حکومت موازی تحت سیطره ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر، جنگ سالاری که چند روز پیش از سعودی و امارات دیدار کرد. برخی ناظران معتقدند دیدار حفتر از این دو کشور نشان می‌دهد وی پس از این دیدار‌ها برای حمله به طرابلس وارد عمل شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83405/نیروهای-ژنرال-غافلگیر-شدند
بستن   چاپ