اخبار محرمانه
دمشق: آمریکا و انگلیس تروریست‌ها را به حمله شیمیایی تشویق می‌کنند
شنبه 17 فروردين 1398 - 22:56:30
اخبار محرمانه - تسنیم / وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه تروریست‌ها را به استفاده از مواد شیمیایی سمی در سوریه تشویق می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که آمریکا، انگلیس و فرانسه گروه های تروریستی را به استفاده از مواد شیمیایی سمی در خان شیخون، دوما، حلب، و روستای الرصیف در شمال شهر حماه تشویق کردند.
وی افزود: «هدف از بیانیه های صادر شده توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه برای سرپوش گذاشتن بر استفاده از سلاح های شمیایی در آینده است که اکنون برای آن در حال برنامه ریزی هستند.»
این منبع سوری گفت که وزیران خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه به تبلیغات بی ارزش و سیاست های شکست خورده خود با هدف سرپوش گذاشتن بر حمایت های خود از مزدوران تروریست ادامه می دهند و از این طریق به دنبال تحقق اهداف خصمانه خود مبنی بر سلطه بر جهان عرب و تسلیم کردن کشورهای عربی هستند.
وی افزود: « آنچه تاسف برانگیز است پیوستن دولت آلمان به این تبلیغات دروغین و گمراه کننده است.»
این مقام سوری اظهار داشت: «سلاح‌ها و پول های هنگفتی که این کشورها به گروههای تروریستی می دهند از جمله میلیون ها دلاری که به گروه تروریستی کلاه سفیدها داده شده است، بزرگترین دلیل بر دروغگویی آشکار این کشورها است.»
این منبع سوری گفت که کشورش در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته اطلاعاتی به شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره توطئه هایی که سرویس های اطلاعاتی کشورهای مذکور و مزدورانشان در منطقه برای ارسال سلاح های شیمیایی به تروریست ها در سوریه انجام می دهند ارائه کرده است.
این منبع گفت که سوریه به سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی پیوسته و به همه تعهدات خود به موجب کنوانسیون بین‌المللی منع اشاعه تسلیحات شیمیایی عمل کرده و این بزرگترین دلیل بر صداقت سوریه است که هرگونه استفاده از سلاحهای شیمیایی در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی را رد کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83406/دمشق--آمریکا-و-انگلیس-تروریست‌ها-را-به-حمله-شیمیایی-تشویق-می‌کنند
بستن   چاپ