اخبار محرمانه
ابراز خوشبینی وزیر دارایی انگلیس برای پایان بن‌بست برگزیت
شنبه 17 فروردين 1398 - 22:56:40
اخبار محرمانه - العالم / در بحبوجه جنجال در پارلمان بریتانیا درباره «برگزیت»، وزیر دارایی این کشور در خصوص احتمال حصول توافق میان دولت و حزب کارگر برای پایان دادن به بن‌بست برگزیت ابراز خوشبینی کرد.
در حالیکه جدال میان دولت و پارلمان انگلیس درباره برگزیت‌ (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) همچنان ادامه دارد، «فیلیپ هاموند» وزیر امور دارایی بریتانیا امروز (شنبه) در خصوص احتمال حصول توافق دولت با حزب مخالفان کارگر برای پایان دادن به بن بست برگزیت ابراز امیدواری کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «بی بی سی»، هاموند گفت «خوشبین» است که مذاکرات برگزیت میان دولت و حزب کارگر به « نوعی توافق» برسد.
وی در خصوص مذاکرات حزب کارگر و دولت انگلیس درباره برگزیت گفت «هیچ خط قرمزی» در این نشست‌ها وجود ندارد.
با این حال، «دایان ابوت» یکی از سیاستمداران حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس می‌گوید دولت بریتانیا «هیچ اقدامی» در زمینه بیانیه سیاسی که روابط آینده انگلیس-اتحادیه اروپا را تعیین می‌کند، صورت نداده است.
بنا به گزارش شبکه بی بی سی، سه روز مذاکرات حزب کارگر و دولت، روز گذشته (دیروز) بدون توافق به پایان رسید و حزب کارگر گفت دیگر این هفته مذاکراتی درخصوص برگزیت انجام نخواهد شد.
دولت بریتانیا با این حال اعلام آمادگی کرده تا تغییراتی در خصوص پیشنهاد خود در زمینه توافق برگزیت به وجود آورد و آماده است تا اواخر هفته نیز گفت‌وگوها با حزب کارگر درباره برگزیت را ادامه دهد.
طبق گزارش بی بی سی، این مذاکرات به این سبب برگزار شده است تا قبل از نشست اضطراری روز چهارشنبه هفته جاری اتحادیه اروپا، دولت و حزب کارگر بریتانیا بتوانند طرحی را به پارلمان ارائه کنند به امید آنکه بن بست برگزیت در مجلس عوام این کشور پایان یابد.
هاموند در آستانه نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا در «بخارست» به خبرنگاران گفت: «احتمال می‌رود امروز متن‌های بیشتری را با حزب کارگر رد و بدل کنیم، بنابراین این یک فرایند در جریان است».
هاموند ادامه داد:‌ «ما باید این فرایند را در پارلمان تکمیل کنیم....برخی در حزب کارگر، پیشنهادهای دیگری به ما داده‌اند. قطعاًً ما باید برای گفت‌وگو با آنها آماده باشیم».
بنا به گفته وزیر دارایی بریتانیا، «رویکرد ما برای مذاکرات با حزب کارگر این است که ما هیچ خط قرمزی نداریم. ما با ذهنی باز به این مذاکرات خواهیم رفت و به شکلی سازنده در خصوص همه موارد با آنها گفت‌وگو می‌کنیم».
این گفت‌وگو در حالی انجام می‌شود که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس موفق به جلب حمایت پارلمان از توافق نوامبر سال گذشته میلادی با اتحادیه اروپا که شرایطی را برای خروج بریتانیا از این اتحادیه تعیین می‌کرد، نشد.
حزب کارگر تأکید دارد که خواستار تغییرات اساسی در سندی هستند که همان موقع نوشته شد و معروف به بیانیه سیاسی است. این بیانیه، اهدافی را برای روابط میان بریتانیا و اتحادیه اروپا بعد از خروج این کشور از این اتحادیه تعیین می‌کرد که در زمینه تجارت، آئین‌نامه‌ها، حقوق امنیتی و ماهیگیری بود اما این بیانیه از نظر قانونی هیچ یک از دو حزب را متعهد به اجرای این قوانین نمی‌کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83409/ابراز-خوشبینی-وزیر-دارایی-انگلیس-برای-پایان-بن‌بست-برگزیت
بستن   چاپ