اخبار محرمانه
وزیر خارجه عمان: باید نگرانی‌های اسرائیل را برطرف کنیم
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 02:52:49
اخبار محرمانه - وزیر امور خارجه عمان طی سخنرانی خود در نشست داووس، گفت که رژیم صهیونیستی نیاز به امنیت و احساس آرامش دارد.
به گزارش مشرق ، «یوسف بن علوی»، وزیر امور خارجه عمان می‌گوید رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه احساس ناامنی می‌کند و کشورهای عربی باید برای رفع این احساس و نگرانی این رژیم تلاش کنند.
بن‌علوی شنبه (17 فروردین) در نشست اقتصادی «داووس» به میزبانی اردن گفت که کشورهای عربی در قبال رژیم اشغالگر قدس «اقدامات اطمینان‌بخشی» اتخاذ کنند تا این رژیم احساس امنیت کند.
بیشتر بخوانید:
کابوس آمریکا: جمهوری اسلامی می‌جنگد اما تسلیم نمی‌شود
وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه کشورش در حال تلاش برای یافتن راه‌های جدید جهت ثبات و توسعه منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است، گفت: «اسرائیلی‌ها [طی سالیان گذشته] هرچه می‌خواستند، از حمایت سیاسی تا حمایت اقتصادی و نظامی، به دست می‌آوردند. این بدان معناست که آن‌ها همه عوامل لازم برای فشار بر ماشه و دست‌یابی به همه منابع قدرت را دارند».
به گزارش «اسپوتنیک»، بن‌علوی توضیح داد: «معتقدم این مسئله، نکته مهمی است که ما می‌خواهیم بر آن تمرکز کنیم و در مسائل دیگر آن را در نظر بگیریم. اسرائیل به رغم همه قدرتی که دارد و به رغم همه آنچه [در گذشته درباره آن] گفته‌ایم، از آینده خود اطمینان ندارد و احساس امنیت نمی‌کند؛ چرا که اسرائیل کشور عربی نیست و در منطقه عربی زندگی می‌کند و با 400 میلون نفر محاصره شده است».
او ادامه داد: «خیال اسرائیل از بابت تداوم [بقای] خود در منطقه راحت نیست. من معتقدم که ما عرب‌ها باید در این مسئله بنگریم. ما نیاز به این داریم که به این نگرانی‌ها پایان دهیم. این مسئله باید با اقدامات و توافق‌های واقعی بین ما به عنوان کشورهای عربی اتفاق بیفتد».
طی شش ماه گذشته، مقام‌های رژیم صهیونیستی چندین بار به عمان سفر کرده و با شخص «سلطان قابوس» سلطان عمان دیدار کرده‌اند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در رأس هیأتی بلندپایه سوم آبان ماه سال گذشته به صورت مخفیانه به عمان سفر و با سلطان قابوس دیدار کرد.
این اولین سفر یک مقام بلندپایه صهیونیست به عمان نبود. در دهه نود قرن گذشته نیز مقامات دو طرف میزبان یکدیگر بوده‌اند. سفر اخیر نتانیاهو نیز به دعوت شخص سلطان عمان صورت گرفت.
یوسف‌بن علوی بعد از این سفر در واکنش به انتقادها به عمان و متهم کردن این کشور به تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیست، گفت که «اسرائیل کشوری موجود در خاورمیانه است»، و زمان آن رسیده که عرب‌ها با این رژیم تعامل داشته باشند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83430/وزیر-خارجه-عمان--باید-نگرانی‌های-اسرائیل-را-برطرف-کنیم
بستن   چاپ