اخبار محرمانه
تظاهرات مردم ونزوئلا علیه مادورو
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 10:12:36
اخبار محرمانه - ایسنا / چندین هفته پس از قطعی مکرر برق و محدودیت دسترسی به آب آشامیدنی، ده‌ها هزار تن از مردم ونزوئلا در حمایت از رهبری اپوزیسیون این کشور و علیه رئیس جمهوری کنونی به خیابان‌ها آمدند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، مردم ونزوئلا که با کم آبی، قطعی برق و دسترسی کم به خدمات بهداشتی و کمبود مواد غذایی روبرو هستند، گفتند که بحران موجود در ماه گذشته وخامت بیشتری داشته است.
خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون ونزوئلا که خود را رئیس جمهوری خودخوانده این کشور اعلام کرده از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز شنبه خواست تا موج جدیدی از اعتراضات را برای سرنگونی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور آغاز کنند.
در کاراکاس، هزاران تن از حامیان اپوزیسیون در منطقه "ال مارکز"، واقع در شرق پایتخت گردهم آمدند. معترضان گفتند که خانه‌هایشان چندین روز است که بدون آب مانده و بسیاری هم از آب‌های غیرآشامیدنی از کوهستان "آویلا" استفاده می‌کنند.
معترضان همچنین شعار "آب و برق نداریم و مادورو هم باید برود" سر دادند.
گوآیدو در جریان اعتراضات روز شنبه در کاراکاس گفت: ما اینجا تنها برای آب و برق دست به راهپیمایی نزده‌ایم. ما خواستار آزادی و دموکراسی هستیم. ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم که چنین اتفاقی ادامه داشته باشد و نمی‌توانیم آزادی و دموکراسی نداشته باشیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین کلاه‌بردارانی کشور را اداره کنند.
همچنین با وجود آنکه گزارشی از بروز درگیری‌ها در پایتخت ونزوئلا منتشر نشد اما شواهدی از زد و خورد میان معترضان و پلیس در غرب ونزوئلا وجود دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83494/تظاهرات-مردم-ونزوئلا-علیه-مادورو
بستن   چاپ