اخبار محرمانه
سازمانی که دو سال رئیس ندارد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 10:17:53
اخبار محرمانه - کیهان / در شرایطی که نقش سازمان امور مالیاتی در جریان تولید و اقتصاد کشور بسیار حیاتی است، حدود دو ماه است که بدون رئیس‌اداره می‌شود.
این سازمان دو سال است رئیس ندارد
در روزهای پایانی بهمن سال قبل، سید کامل تقوی‌نژاد که در مقام رئیس‌ سازمان امور مالیاتی در دولت مشغول به کار بود، از سمت خود کنارگیری کرد تا پس از سه سال، رئیس ‌جدیدی بر صندلی ریاست این سازمان تکیه بزند. با این حال، در حالی که از پایان کار وی نزدیک به دو ماه می‌گذرد، هنوز رئیس‌جدیدی برای این سازمان معرفی نشده است.
این در حالی است که نقش سازمان مالیاتی درخصوص تحقق درآمدهای دولت به شدت حساس و حیاتی است، چراکه در حال حاضر تمرکز دشمنان بر روی کاهش درآمدهای نفتی ایران بوده و شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران نیز اعمال شده است. بر همین اساس نقش این سازمان در تامین هزینه‌های دولتی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.
از سوی دیگر، وظایف خطیر و مهمی بر عهده دستگاه مالیاتی کشور قرار دارد تا علاوه ‌بر گسترش پایه‌های مالیاتی (به جای فشار آوردن به مالیات دهندگان فعلی) اجرای طرح نظام جامع مالیاتی (که بیش از یک دهه از مطرح شدن آن می‌گذرد) نیز آغاز شود.
در همین زمینه، مهدی مهرپور، کارشناس اقتصادی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: سازمان مالیاتی که مهم‌ترین دستگاه درآمدزای کشور است، بدون برنامه در حال اداره شدن است. سازمان دو ماه است با سرپرست اداره می‌شود و بعد از قهر تقوی‌نژاد (رئیس‌قبلی) پناهی، معاون و کارمند قدیمی، جای او نشسته و برنامه‌ای هم ارائه نداده!
هم‌اکنون که نزدیک به 20 روز از سال جاری می‌گذرد، سالی که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده، برخلاف آنچه تصور می‌شد، سازمان مالیاتی علی‌رغم نقش مهمی که در تولید کشور دارد، بدون برنامه و بدون نقش راه مشخصی در زمینه توجه به تولید به کار خود ادامه می‌دهد.
در حال حاضر، سازمان مالیاتی باید مشخص کند که چگونه بدون فشار آوردن به تولید کشور می‌خواهد درآمدهای مالیاتی را محقق کند و اصلا چه برنامه‌ای برای تحقق این درآمدها با توجه شرایط سخت تولیدی دارد. این‌ها سؤالاتی است که پاسخ آن نیاز به حضور یک رئیس ‌با برنامه توانمند دارد، نیازی که البته تا کنون بدون پاسخ مانده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83514/سازمانی-که-دو-سال-رئیس-ندارد
بستن   چاپ