اخبار محرمانه
شاخ و شانه کشیدن عروس داعشی پس از بخشش توسط دولت
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 14:59:16
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / روایتی عجیب از عروس‌های داعشی و فرزندانشان را می‌خوانید.
ابوبکر و سمیرا که در قلمرو مربوط به دولت داعش بزرگ شده‌اند، اکنون در روسیه و خانه خود آزاد هستند تا دوباره طعم یک زندگی عادی را بچشند. ملکه ادریسووا عمه آنها از آنها مراقبت می‌کند زیرا پدرشان در یک حمله هوایی به هلاکت رسید و مادر آنها نیز در عراق محکومیت حبس ابد را می‌گذارند.
این دو کودک نیز نزدیک دو سال در زندان همراه مادر خود بودند. سمیرا بمب باران‌های قبل از آن را به یاد دارد و هنوز از آن روزها وحشت دارد. بنا بر اعلام "بی بی سی" عمه سمیرا که برای جلب رضایت مقامات دولتی جهت بازگرداندن او و برادرش تلاش‌های بسیاری کرده است می‌گوید: سمیرا در تلاش برای فراموش کردن تمام آن ماجراهاست. من هم به او می‌گویم هرآنچه دیدی تنها یک کابوس بود و تمام شد.
سمیرا
مارینا یژووا یک فعال نهاد مدافع حقوق کودکان در داغستان می‌گوید: عروس‌های داعش منتظر بازگشت به روسیه هستند اما پذیرش آنها یک تهدید امنیتی است. برای ما تنها مسئله، کودکان آنها است زیرا به خواست خود وارد این بازی نشدند.
مارینا یژووا
ویکتوریا وقتی به داعش ملحق شد هجده ساله بود و اکنون یک محکومیت تعلیقی پنج ساله را می‌گذراند. او جزو زنان انگشت شمار داعشی است که فرصت بازگشت مجدد به زادگاهش روسیه را پیدا کرده اما ظاهرا قدر این بخشش را نمی‌داند. دختر خردسالش فاطمه که در سوریه متولد شده است به کندی خود را با زندگی بدون خشونت انس می‌دهد.
ویکتوریا بودایخانووا
ویکتوریا از پیوستن به داعش به هیچ عنوان نادم نیست و آن سازمان را محکوم نمی‌کند. او می‌گوید: من هیچ گناهی مرتکب نشده‌ام و مقابل خودم و مقامات خود را بی‌گناه می‌دانم زیرا کاملاً پاک هستم و هر کس باید پاسخگوی گناهان خود باشد. مسئولان ویکتوریا را محدود کرده‌اند و زندگی او را زیر نظر دارند. او می‌گوید: الآن تنها هدفم بزرگ کردن فاطمه است. بازگرداندن عروس‌های داعش کمی سخت است اما می‌شود روی کودکان آنها تمرکز کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83662/شاخ-و-شانه-کشیدن-عروس-داعشی-پس-از-بخشش-توسط-دولت
بستن   چاپ