اخبار محرمانه
لاوروف: تصمیم آمریکا درباره جولان و قدس غیرقانونی است
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 16:54:24
اخبار محرمانه - ایرنا / «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت:مسکو تصمیم آمریکا درخصوص جولان و قدس را غیرقانونی دانسته و موافق راه حل تشکیل دو کشور در نزاع فلسطینی -اسرائیلی است.
به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وی در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود افزود که روسیه تصمیم آمریکا درباره جولان و قدس را محکوم می کند و آنها را غیر قانونی می داند.
لاوروف گفت: مسکو اطلاعات درباره معامله قرن آمریکا ندارد اما آنچه در این باره از دوستان خود شنیده ایم نگران کننده است.
وی تصریح کرد که ما به بحث در خصوص مسأله فلسطین تمایل داریم و به کمک به اردن برای چگونگی اجرایی کردن قطعنامه های سازمان ملل متحد و ابتکار عمل صلح عربی امیدوار هستیم.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (یکشنبه) وارد اردن شد و با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و با او درباره تحولات منطقه ای گفت و گو کرد.
وی دیروز (شنبه) وارد قاهره شد و با مسئولان مصر از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور درباره پرونده های منطقه ای به رایزنی پرداخت.
"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه هفته گذشته (25 مارس) فرمان به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان اشغالی را در کاخ سفید امضا کرد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی هم که در مراسم امضای این سند حضور داشت، آن را یک «اقدام تاریخی» از سوی ترامپ خواند.
رژیم صهیونیستی این بخش از خاک سوریه را پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال 1967میلادی اشغال کرد.
سازمان ملل متحد همچنان بلندی‌های جولان را بخشی از خاک سوریه می‌داند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه گذشته به درخواست سوریه که اقدام آمریکا را «نقض وقیحانه» قطعنامه‌های این نهاد دانسته بود، تشکیل جلسه داد.
سخنران‌های این جلسه، یکی پس از دیگری از حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان حمایت و با ضمیمه شدن این منطقه به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی به شدت مخالفت کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83707/لاوروف--تصمیم-آمریکا-درباره-جولان-و-قدس-غیرقانونی-است
بستن   چاپ