اخبار محرمانه
هشدار ترکیه به نتانیاهو؛ کرانه باختری، سرزمینی فلسطینی است
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 16:54:33
اخبار محرمانه - فارس / وزیر خارجه ترکیه درباره تدارک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم هشدار داد و تاکید کرد، «کرانه باختری، سرزمین اشغال شده‌ی فلسطینی است و این واقعیت، تغییرناپذیر است».
«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اظهارات «غیرمسئولانه» و با اهداف انتخاباتی در زمینه الحاق کرانه باختری فلسطین به صهیونیست‌ها هشدار داد و گفت که این منطقه بخشی از سرزمین فلسطین است.
شدت گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به این رژیم، هشدار وزیر خارجه ترکیه به نخست‌وزیر این رژیم را درپی داشته است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه روز گذشته با شبکه 12 تلویزیون این رژیم گفته بود: «من در نظر دارم که حاکمیت (اسرائیلی) را گسترش دهم و تفاوتی بین شهرک‌های (اشغالی) ساخته شده و شهرک‌های دور افتاده قائل نمی‌شوم».
پیش از این اظهارات، شبکه 13 رژیم صهیونیستی خبر داد که نتانیاهو قصد دارد پس از انتخابات روز سه شنبه در فلسطین اشغالی، بخشی از کرانه باختری را به این رژیم ملحق کند یا آنکه قوانین این رژیم را در این بخش‌ها حکمفرما کند.
یک منبع نزدیک به ستاد انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو تا پیش از این با الحاق یا تطبیق قوانین این رژیم بر کرانه باختری مخالفت می‌کرد اما در هفته‌های اخیر موضع خود را تغییر داده و نسبت به این ایده مثبت‌تر عمل می‌کند.
به گفته این منبع، اقدام آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه، به نتانیاهو این انگیزه را داده تا امکان الحاق یا تطبیق قوانین اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری را بیازماید و در صورتی که کابینه‌ای جناح راستی در انتخابات پیروز شود این سناریو بسیار واقعی‌تر خواهد بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83709/هشدار-ترکیه-به-نتانیاهو؛-کرانه-باختری،-سرزمینی-فلسطینی-است
بستن   چاپ