اخبار محرمانه
درگیری های مسلحانه در لیبی وارد چهارمین روز شد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 19:47:08
اخبار محرمانه - ایرنا / درگیری های مسلحانه در اطراف پایتخت لیبی، آغاز حملات هوایی نیروهای تحت کنترل ژنرال «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش بر فراز طرابلس، اعزام نیروهای مسلح از اطراف پایتخت برای حمایت از دولت وفاق ملی، دست به دست شدن فرودگاه طرابلس و افزایش کشته ها و زخمی ها آخرین تحولات لیبی در روز چهارم را تشکیل می دهند.
به گزارش خبرگزاری "آناتولی"، درگیری های مسلحانه بین نیروهای «فایز سراج» رییس دولت وفاق ملی و «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش و فرمانده نیروهای شرق با گذشت چهار روز در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر نیروهای مسلح شهر «مصراته» واقع در شرق پایتخت، ساعاتی قبل خود را برای حمایت از نیروهای دولت وفاق ملی به طرابلس رسانده اند.
خبرها حاکی است که صدای درگیری صبح امروز در مناطق جنوبی و مرکزی طرابلس نیز به گوش رسیده است.
در تحولی دیگر دقایقی قبل خبرگزاری ها در خبری فوری از آغاز حملات هوایی نیروهای تحت کنترل ژنرال حفتر بر فراز پایتخت خبر دادند.
یک عضو دولت وفاق ملی لیبی نیز درخصوص آمار کشته شدگان و مجروحان حوادث اخیر گفت: این درگیری ها تاکنون 7 کشته و 55 زخمی برجای گذاشته است.
وزیر کشور لیبی هم اعلام کرد که نیروهای دولت وفاق ملی، فرودگاه طرابلس را که روز گذشته به کنترل نیروهای ژنرال حفتر در آمده بود را بار دیگر پس گرفتند.
این در حالی است که سخنگوی نیروهای نظامی تحت فرمان ژنرال حفتر مدعی است که کنترل فرودگاه طرابلس همچنان در اختیار نیروهای شرق است.
سخنگوی نیروهای نظامی تحت کنترل دولت وفاق ملی نیز امروز در یک کنفرانس خبری از آغاز عملیات گسترده علیه نیروهای تحت کنترل ژنرال حفتر با نام "آتشفشان خشم" خبر داد.
وی هدف از این عملیات را پاکسازی تمامی مناطق لیبی از "متجاوزان" و جلوگیری از نظامی شدن دولت و حمایت از دموکراسی در لیبی دانست.
در بعد دیپلماتیک «فایز سراج» رییس دولت وفاق ملی لیبی، مراتب ناراحتی طرابلس بابت حمایت فرانسه از نیروهای ژنرال حفتر را به سفیر فرانسه در این کشور ابلاغ کرد.
سراج، حمایت فرانسه از نیروهای ژنرال حفتر را مخالف با موضع پیشین این کشور در حمایت از راه حل سیاسی در لیبی دانست.
«غسان سلامه» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی نیز روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که با وجود ناآرامی ها و درگیری های اخیر، کنفرانس گفت وگوی ملی لیبی در زمان مقرر خود بین 14 تا 16 آوریل (25 تا 27 فروردین) برگزار خواهد شد.
نماینده ویژه سازمان ملل همچنین تاکید کرد که کنفرانس گفت و گوی ملی قرار است در شهر «غدامس» لیبی به منظور رسیدن به یک چارچوب مشخص جهت برگزاری انتخابات به عنوان راه حلی برای خروج از بحران 8 ساله در این کشور برگزار شود.
پنجشنبه گذشته، "خلیفه حفتر" ژنرال سابق ارتش لیبی در یک فایل صوتی به نظامیان تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس (پایتخت لیبی) را صادر کرد و از ساکنان این شهر خواست در برابر نیروهای نظامی او مقاومت نکنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83773/درگیری-های-مسلحانه-در-لیبی-وارد-چهارمین-روز-شد
بستن   چاپ