اخبار محرمانه
کاخ سفید: دمکرات ها اظهارنامه های مالیاتی ترامپ را نمی بینند
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 21:25:22
اخبار محرمانه - ایرنا / «میک مولوانی» رئیس موقت کارکنان کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که اظهارنامه های مالیاتی «دونالد ترامپ» هرگز در اختیار دمکرات های کنگره قرار نمی گیرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وی بر تلاش کنگره برای اطلاع بیشتر از امور مالی رئیس جمهوری آمریکا خط بطلان کشید.
دمکرات ها که دست از حمله به ترامپ بر نمی دارند، خواستار دستیابی به اظهارنامه های مالیاتی وی شده اند و این مساله روز چهارشنبه هفته گذشته رسما از سوی «ریچارد نیل» رئیس کمیته مالیاتی مجلس نمایندگان آمریکا به جریان افتاد.
دمکرات ها از اداره خدمات درآمد داخلی آمریکا خواسته اند این اسناد را ارائه دهد، اما مولوانی گفت که این اتفاق روی نخواهد داد.
«دن کیلدی» نماینده دمکرات کنگره دستیابی به این اظهارنامه ها را حق قانونی کنگره دانست و گفت که ترامپ، در نیم قرن گذشته، غیرشفاف ترین رئیس جمهوری آمریکا بوده است.
وی افزود: برعهده ترامپ یا برخی از وکلای گماشته وی نیست که در مورد انتشار اظهارنامه های مالیاتی وی تعیین تکلیف کنند.
وی یادآور شد که رئیس جمهوری نباید برای خود و کنگره در مورد این مساله که موضوع قانونی تحقیق چه چیز می تواند باشد، تصمیم گیری کند.
همچنین «ویلیام کانسوی» یکی از وکلای ترامپ گفت که درخواست تنظیم شده از سوی نیل، الزامات قانون اساسی را زیر پاگذاشته است.
یکی از موارد تحقیقاتی که ترامپ و سیستم قضایی آمریکا را هدف قرار داده، تحقیقات دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در مورد اظهارنامه های مالیاتی رئیس جمهوری است که اطلاعات مربوط به امپراطوری تجاری وی و آوازه اش به عنوان یک دلال را فاش می کند.
برخلاف روسای جمهوری پیشین آمریکا طی چند دهه اخیر، ترامپ از انتشار اظهارنامه های مالیاتی اش خودداری کرده، در حالی که مالکیت خود بر بخش های بسیاری چون زمین های گلف، هتل ها، برج ترامپ در نیویورک و عمارت اعیانی خود در مارالاگوی فلوریدا را حفظ کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83805/کاخ-سفید--دمکرات-ها-اظهارنامه-های-مالیاتی-ترامپ-را-نمی-بینند
بستن   چاپ