اخبار محرمانه
یمن نفوذ نظامیان عربستان در مرزهای شمالی خود را دفع کرد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 23:03:50
اخبار محرمانه - ایرنا / نیروهای یمنی با خنثی کردن سه مورد پیشروی نظامیان عربستان در مناطق مرزی عسیر و نجران در مرزهای شمالی یمن، تلفات سنگیی به نظامیان سعودی و تجهیزات آنها وارد کردند.
به گزارش شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز 2 مورد پیشروی مزدوران سعودی در منطقه عسیر را درهم شکستند و تلفات سنگینی به نیروها و تجهیزات آنها وارد کردند.
وی افزود: یگان مهندسی ارتش و کمیته های مردمی نیز توانست یک خودروی نظامی را روبروی گذرگاه علب، منهدم کند که در پی آن، تمامی سرنشینان این خودرو کشته یا زخمی شدند.
نیروهای یمنی همچنین با جلوگیری از پیشروی ارتش عربستان در منطقه الحماد در نجران یک خودروی نظامی را نیز منهدم کردند که به کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران سعودی انجامید.
ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته نیز از سه مورد پیشروی نظامیان سعودی به سوی منطقه در نزدیکی گذرگاه علب جلوگیری کنند که بر اثر آن تلفات سنگینی به مزدوران سعودی و تجهیزات آنها وارد شد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83834/یمن-نفوذ-نظامیان-عربستان-در-مرزهای-شمالی-خود-را-دفع-کرد
بستن   چاپ