اخبار محرمانه
هشدار اتریش درباره خطر نابودی پروژه صلح اروپایی
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 02:47:16
اخبار محرمانه - رئیس جمهور اتریش پروژه صلح اروپایی را در سایه صعود ملی گرایی در معرض خطر ارزیابی کرد.
به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، "الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش پروژه صلح اروپایی را در سایه صعود ملی گرایی در معرض خطر دانسته و تاکید کرد که هدف اصلی اروپا و اتحادیه اروپا که ایجاد یک زندگی خوب برای همه و همچنین نسل آینده است همواره بیشتر و بیشتر از نظرها دور می شود.
بیشتر بخوانید:
مسئولین دو تابعیتی جهت تعویض پاسپورت اقدام کنند +عکس
وعده کمک اروپا به ایران پس از خسارت ده‌ها میلیاردی!
رئیس جمهور اتریش همچنین بزرگترین چالشی که در حال حاضر در برابر انسان ها قرار دارد را مسئله دگرگونی آب و هوا دانسته و گفت: همه ما بر این مسئله واقفیم، اما در این راستا کم تر اتفاقی می افتد. به انداره کافی در این باره صحبت شده است و حالا نیاز به عمل در مقابله با دگرگونی های آب و هوا است. وی تاکید کرد که اروپا باید در این زمینه پیشتاز باشد.
وی تاکید کرد که به شدت تحت تاثیر اقدام میلیون ها جوانی قرار گرفته که تقریباً به صورت هفتگی برای مبارزه با فجایع آب و هوایی به خیابان ها می آیند.
رئیس جمهور اتریش همچنین از اروپا خواست که با سرمایه داری دیجیتالی و تکنولوژیک در بسیاری زمینه ها مقابله کند. وی در این باره گفت: ما باید در اروپا مسیر توسعه دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی را شکل دهیم و نباید آن را به دیگران واگذار کنیم.
وی همچنین درباره یک روند تکنولوژیک روزافزون که انسان ها را به عنوان نیروی کار کنار می زند هشدار داد.
"فان در بلن" همچنین تصریح کرد که ما در اروپا باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا از ارزش های اساسی خود از جمله دموکراسی و همزیستی اجتماعی دفاع کنیم.
رئیس جمهور اتریش با توجه به صعود قدرت های اقتصادی مانند روسیه، چین و آمریکا بر لزوم همکاری های تنگاتنگ تر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید کرد.
وی همچنین به صورت مشخص به یک سیاست خارجی مشترک اتحادیه اروپا و نهادهای اروپایی که بتوانند منافع مشترک اروپایی را در سطح جهانی محقق کنند اشاره کرده و افزود: اما در برخی کشورهای اروپایی بار دیگر ناسیونالیسم گسترش می یابد، اما کشورهای ملی از جمله آلمان به تنهایی در عرصه سیاست جهانی به اندازه ای کوچک هستند که نمی توانند بر چالش‌ها در مقابله با آمریکا، چین و یا روسیه غلبه کنند.
فان در بلن مسئله خروج اتریش از اتحادیه اروپا را چالشی که جای نگرانی داشته باشد ندانست چرا که هرج و مرج ایجاد شده در انگلیس در سایه برگزیت به اندازه کافی وحشتناک است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83862/هشدار-اتریش-درباره-خطر-نابودی-پروژه-صلح-اروپایی
بستن   چاپ