اخبار محرمانه
جزئیات تغییر آیین‌داخلی مجلس درباره استیضاح وزرا
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 06:44:38
اخبار محرمانه - رئیس‌کمیسیون تدوین‌ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی درباره نحوه تغییر سوال از وزرا در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش مشرق ، غلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از تصویب طرحی درباره سئوال از وزرا در این کمیسیون خبر داد و گفت: در آیین‌نامه داخلی مجلس ساز و کار مناسبی برای طرح سؤال از وزرا وجود نداشت که این موضوع با طرحی که از سوی نمایندگان تدوین شد، برطرف شد.
بیشتر بخوانید:
چه کسانی در سال 97 از قطار دولت پیاده شدند؟ +24 انتصاب روحانی
25 رویداد جنجالی مجلس در سال97
وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی در آیین‌نامه داخلی مجلس برای اینکه وزیری پس از دریافت 3 کارت زرد از مجلس استیضاح شود وجود نداشت و این موضوع در آیین‌نامه مسکوت مانده بود، افزود: برخی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند تا اگر وزیری از نمایندگان 3 کارت زرد دریافت کرد به‌صورت اتوماتیک استیضاحش در پارلمان کلید بخورد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس تصریح کرد: در طرح تدوین شده از سوی نمایندگان ذکر شده پس از اینکه وزیری از نمایندگان 3 کارت زرد دریافت کرد، بدون سیر قانونی و بررسی در کمیسیون مربوطه استیضاح وزیر با امضای 10 نماینده در اولین فرصت در صحن مجلس برگزار شود.
رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اضافه کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد تا در دستورکار علنی پارلمان قرار گیرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/83870/جزئیات-تغییر-آیین‌داخلی-مجلس-درباره-استیضاح-وزرا
بستن   چاپ