اخبار محرمانه
دولتی‌ها مجلس را پیچاندند!
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 14:39:10
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / در حالی‌که عنوان شد وزرای دولت به دلیل سفر به خوزستان به بهارستان نیامدند اما نمایندگان معتقدند این وزرا در تهران بودند.
حادثه سیل اخیر را می توان یکی از تلخ ترین خاطرات چند سال گذشته ملت ایران نامید. حادثه ای که نوروز را به کام بسیاری از هم‌وطنان تلخ کرد و اجازه نداد طعم شیرینی سال جدید را بچشند.
هرچند از همان روزهای نخست گروه‌های جهادی، نیروهای مسلح و برخی مسئولان دولتی آستین همت را بالا زده و با حضور در مناطق سیل‌زده به دادِ مردم رسیدند اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند مجلس شورای اسلامی آنگونه که باید و شاید در صحنه حاضر نشد و نمایندگان مردم، بخاطر مردم حاضر نشدند دست از تعطیلات بکشند و با تشکیل جلسه فوق‌العاده و اضطراری مسئولان دولت را از سفرهای نوروزی به مناطق سیل‌زده رهسپار کنند و پیگیر گرفتاری مردم شوند.
البته برای خالی نبودن عریضه، برخی نمایندگان بعضا مصاحبه و برخی دیگر با توئیت اخبار لحظه به لحظه سیل را مخابره می‌کردند!
بالاخره مجلس از خواب بهاری بیدار شد
بعد از گذشت دو هفته از تعطیلات و تعمیق فاجعه سیل در بسیاری از استان‌های کشور، سرانجام مجلس از خواب بهاری بیدار شد و بهروز نعمتی سخنگو و اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس رسما اعلام کردند که برخی از مسئولان دولتی (وزرای راه و شهرسازی، کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت بحران) قرار است در نخستین جلسه مجلس جهت ارائه گزارش و توضیحات حضور بهم رسانند.
در حالی اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سیزدهم فروردین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، روزهای یکشنبه یا دوشنبه (هجدهم یا نوزدهم فروردین) را زمان بررسی حادثه سیل اخیر در چندین استان کشور (با حضور مسئولان دولتی) اعلام کرده بود که بهارستان نشینان در روز یکشنبه گرد هم آمدند اما در کمال تعجب خبری از وزرای دولت نبود!
دلیل عدم حضور وزرا در صحن علنی: در مناطق سیل زده هستند
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته و در واکنش به عدم حضور وزرای دولت گفت: قرار بود مسئولان دولتی امروز ساعت 10 درباره وقوع سیل‌های اخیر در کشور به مجلس گزارش دهند اما برای رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده هستند و بر این اساس نمایندگان مناطق سیل زده، گزارشی از خرابی های به بار آمده در مناطقشان ارائه خواهند کرد.
همین پاسخ از پزشکیان کافی بود تا نمایندگان و افکار عمومی را مجاب کند که مسئولان در مناطق سیل زده پیگیر امور آنها هستند و احتمالا در فرصت مقتضی برای ارائه گزارش به خانه ملت هم خواهند آمد، اما هنوز 24 ساعت از انتشار دلیل عدم حضور وزرا در بهارستان نگذشته بود که حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس رسما اعلام کرد که وزرای کشور، راه و نیرو دیروز در تهران بودند و به مجلس نیامدند!
حاجی دلیگانی: دولت سر مجلس کلاه گذاشت/ وزرا در تهران بودند اما گفتند خوزستانند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی به فارس، گفت: دیروز شان مجلس زیر سؤال رفت و دولت کلاه بزرگی را بر سر مجلس گذاشت که البته نه بر سر مجلس بلکه این کلاه بزرگ را بر سر ملت ایران و بر سر تمام آسیب‌دیدگان از سیل اخیر در کشور گذاشت.
وی افزود: موضوع از این قرار است که دیروز بنا بود وزرای کشور، نیرو و شهرسازی در مجلس حضور پیدا کنند و با حضور این وزرا مسئله سیل اخیر و آسیب‌های آن و نقاط ضعف و قوت در خدمت‌رسانی و جبران خسارت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد اما حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور رسما نامه نوشت این وزرا در تهران نیستند و در مناطق سیل‌زده حضور دارند اما طبق بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم هر سه وزیر روز گذشته در زمانی که جلسه مجلس دایر بوده در تهران به سر می‌بردند و رسما آنها دروغ گفتند.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ به اعتقاد ما در این باره جایگاه مجلس زیر سؤال رفته و اشکال اصلی هم به هیأت رئیسه مجلس بازمی‌گردد، مسئولیت برای حفظ شان مجلس را دارد اما متاسفانه از عهده این مسئولیت برنمی‌آید.
حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: به فرض اگر وزرا هم نبودند آقای رئیس‌جمهور و معاون اول که در تهران به سر می‌بردند آیا حضور در قشم و خوشگذرانی واجب‌‌تر است یا حضور سه ساعته در مجلس؟ چطور آقای رئیس‌جمهور حاضرند چند روز در قشم بمانند اما نمی‌توانستند سه ساعت در مجلس بیایند و نظرات نمایندگان را در خصوص مسائل سیل بشنوند؟ این واقعا وهن مجلس است و ما خواهان تجدید نظر در نوع اداره مجلس توسط هیأت رئیسه هستیم و خواستار جبران توهینی هستیم که در این خصوص به مجلس شده است.
بهروز نعمتی: وزرا در مناطق سیل زده نبودند
اظهارات حاجی دلیگانی در حالی است که بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز بر ادعای نماینده مردم شاهین‌شهر مهر تایید زد و طی تذکری در جلسه علنی روز دوشنبه نوزدهم فروردین با استناد به اصل 137 قانون اساسی درباره پاسخگویی وزیران دولت در مجلس شورای اسلامی ماه گفت: قرار بود که روز گذشته وزرا به مجلس بیایند و درباره شرایط استان‌های سیل زده به ارائه گزارش بپردازند، اما متأسفانه حضور نیافتند و ادعا کردند در مأموریت به سر می‌برند در حالی که متأسفانه چنین نبود.
علی مطهری خطاب به نعمتی: حرف شما درست است
در ادامه علی مطهری که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نعمتی گفت: حرف شما درست است و ما پیگیری کرده‌ایم، اما گفتند که رئیس جمهور به چهار وزیر دستور داده‌اند که به سرعت به خوزستان سفر کنند، اما بعدا فهمیدیم که به خوزستان نرفته‌اند لذا در این رابطه باید جواب قانع کننده‌ای به ما داده شود. دولت باید توضیح قانع کننده‌ای درباره عدم حضور وزرا به مجلس ارائه کنند.
مجلس چه برخوردی می‌کند؟!
حال سوال این است که براستی چرا وزرای دولت جهت پاسخگویی به نمایندگان مردم حاضر نشدند؟! آیا عدم حضور همزمان چند وزیر در بهارستان یک تصمیم جمعی بوده یا از سوی رئیس جمهور اجازه حضور در مجلس برای آنها صادر نشده است؟!
به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید آیا هیئت رئیسه مجلس با جدیّت پیگیر این موضوع خواهد شد یا...؟!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84065/دولتی‌ها-مجلس-را-پیچاندند!
بستن   چاپ