اخبار محرمانه
رقم خسارت وحشتناک سیل در کشور اعلام شد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 14:42:46
اخبار محرمانه - فارس / نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تا این تاریخ طوفان شن، زلزله و سیل بالای 30 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارده کرده که باید از طریق صندوق توسعه ملی و یا از بودجه 98 جبران شود.
سیداحسن علوی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: باید مدیریت باران و سیل در کشور داشته باشیم تا دیگر شاهد بحران نباشیم چرا که مسوولان از نمایندگان مجلس تا دولتمردان در بحران‌های ناشی از سیل در کشور مقصر هستند.
وی تاکید کرد: وزارت نیرو باید بستر و حریم رودخانه را حفظ کنند در صورتیکه با این خیال که ایران تا 30 سال آینده با خشکسالی روبروست برخی برنامه‌ریزی‌های نادرست در کشور انجام گرفت.
علوی تصریح کرد: ایجاد خانه در حریم‌ رودخانه‌ها و تبدیل اراضی حریم به اراضی کشاورزی از تصمیم‌گیری‌های نادرستی بود که امروز موجب بروز این میزان خسارت ناشی از سیل در کشور شده است.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نیازمند مهندسی بحران در کشور هستیم، اینکه هواشناسی اعلام می‌کند فردا در کشور بارندگی شدید داریم هنر نیست، این پیش‌بینی‌ها حداقل در یک بازه زمانی یک ماه باید انجام تا پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله مناسب انجام گیرد.
وی اضافه کرد: مردم هم باید در زمان بحران‌کمک کنند و از برخی اقدامات نادرست که موجب تشدید بحران می‌شود، بپرهیزند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا به امروز بیش از 62 نفر براثر وقوع سیل در کشور فوت شده‌اند که امیدواریم این بحران تلنگری برای همه مسوولان برای برنامه‌ریزی مناسب در مقابله با بحران‌ها باشد.
وی در ادامه به سفر رئیس جمهور در اواخر ماه جاری به استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این سفر یک سفر ماموریتی نباشد بلکه با دست پر به استان بیاید که به رفع مشکلات مردم کمک کند.
وی در ادامه با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در مورد ورود لایحه بودجه و میزان تاثیرگذاری مجلس بر افزایش و یا کاهش آن گفت: خیلی از ما کارشناسی صحبت نمی‌کنیم و احساس می‌کنیم که لایحه بودجه وقتی وارد مجلس شود نمایند‌گان می‌توانیم آن را 6 برابر کنند در حالی که اصلا اینجور نیست.
علوی اذعان کرد:‌ 62 هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش عمرانی و 50 هزار میلیارد تومان نیز اوراق به این حوزه اختصاص پیدا کرده است که این میزان اعتبار با توجه به شرایط فعلی کشور نگران‌کننده است.
وی خاطرنشان کرد: تا این تاریخ خسارت طوفان شن، زلزله و مخصوصا سیل بالای 30 هزار میلیارد تومان است که باید از طریق صندوق توسعه ملی و یا از همین بودجه تامین شود.
این نماینده مجلس اظهار کرد:‌ در خیلی از کشورهای دنیا وقتی این اتفاقات را پیش‌بینی می‌کنند سدها را خالی می‌کنند ما این کار را هم نتواستیم انجام دهیم و امروز دیگر قادر نیستیم.
وی افزود: تا زمانی که بخش خصوصی را به حوزه عمرانی وارد نکنیم با این اعتبارات قطره‌چکانی عمرانی نمی‌توان اقدامی اساسی انجام داد.
علوی تصریح کرد: در حالی دم از اقتصاد و تولید می‌زنیم که با مشکلات جدی در این حوزه مواجه هستیم و برخی کالاهای ضروری مانند پیاز با چندین برابر به مردم عرضه شود چون یا انبار می‌شود و یا صادر می‌کنند.
وی افزود: مدیریت کشور ضعیف است، رهبر مملکت باید در مورد یک تصادف اتوبوس تذکر بدهند، آیا مسوولان دولت نمی‌فهمند که باید در این راستا اقدامات لازم برای جلوگیری از مشکلات انجام دهند.
وی اظهار کرد:‌ به استاندار و تمام مسوولان تذکر می‌دهم انتخاب مدیران باید کسانی باشند از جنس مردم و باید تلاش و کار کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84070/رقم-خسارت-وحشتناک-سیل-در-کشور-اعلام-شد
بستن   چاپ