اخبار محرمانه
تاسیس کانال مالی برای کمک به ایران توسط سازمان ملل
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 14:44:17
اخبار محرمانه - فارس / هماهنگ کننده مقیم سازمان متحد از تأسیس کانال مالی بانکی مشخصی برای کمک های نقدی به ایران توسط سازمان مل خبر داد.
اوگوچی دنیلز هماهنگ کننده مقیم سازمان متحد، صبح امروز در نشست خبری با موضوع مناطق آسیب دیده از سیل و بهره گیری از کمک های بشر دوستانه بین المللی که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد گفت: سازمان ملل یک کانال مالی بانکی مشخصی را برای کمک های نقدی به ایران تاسیس کرده است.
وی ادامه داد: کانال مالی مشخصی را سازمان ملل توانسته تاسیس کند که کمک‌های مالی نقدی را به ایران برساند این نتیجه تلاش هایی است که در مقر سازمان ملل توسط همه آژانس‌های این سازمان شده است و مقام های درجه اول سازمان ملل موفق شدند کمک‌ها را از طریق این کانال مالی به ایران برسانند.
«دنیلز» تصریح کرد: بخشی از اقلامی هم که به ایران می‌رسد به این صورت است که سازمان ملل از خارج خریداری می کنند و به ایران می رسانند و نمونه هایی هم مثال زده شد که از طریق هوایی به ایران وارد می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل سازمان ملل در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران سکوت کرده است اظهار داشت: سازمان ملل در گذشته از توافق هسته ای که با ایران صورت گرفته و اینکه ایران به این توافق پایبند بوده است به صورت مکرر حمایت خودش را اعلام کرده است.
هماهنگ کننده مقیم سازمان متحد در تهران اضافه کرد: سازمان ملل تأکید می کند که این تحریم ها عادلانه نیستند و ظالمانه هستند همینطور نقشی که دادگاه لاهه در شکایت ایران از آمریکا داشته مثبت بوده است. در پایان بار دیگر تکرار می کنند که تمام تلاش هایی که برای کمک رسانی به ایران برای اتفاقاتی که در سیل افتاده همه با حمایت بالاترین مقام سازمان ملل بوده است و همبستگی خود را با دولت ایران اعلام می‌کنم.
طبق این گزارش اوگوچی دنیلز هماهنگ کننده مقیم سازمان متحد در مقابل تکرار این سوال که آیا سازمان ملل در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران سکوت کرده و پاسخ این سوال تنها بلی یا خیر است نیز بیان داشت: من قبلاً به این سوال پاسخ داده‌ام!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84072/تاسیس-کانال-مالی-برای-کمک-به-ایران-توسط-سازمان-ملل
بستن   چاپ