اخبار محرمانه
تروریست‌ها "مجلس شورا" تشکیل دادند!
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 14:56:20
اخبار محرمانه - ایسنا / هیئت تحریرالشام (النصره سابق) در اقدامی جدید در راستای تلاش‌های خود برای مشروعیت‌بخشی به سیطره بر مناطق شمال غرب سوریه "مجلس شورا" تأسیس کرد.
به گزارش سایت العربی الجدید، بعد از انتقادات شدیدی که "دولت نجات" وابسته به هیئت تحریرالشام (جبهه النصره سابق) با آن مواجه شده بود، این گروه ساختار جدیدی با عنوان "مجلس شورا" تأسیس و بسام صهیونی را به عنوان رئیس آن منصوب کرد.
تحلیلگرن می‌گویند: "تحریرالشام می‌خواهد این موضوع را به عنوان نتیجه یک روند دموکراتیک نشان دهد که با برگزاری "کنگره ملی انقلاب سوریه" در ادلب آغاز شده است. احتمالاً این موضوع نیز در نهایت به تشکیل دولت جدیدی به جای دولت نجات منجر خواهد شد."
در همین راستا بسام صهیونی گفت که این شورا برای ایجاد یک نظام داخلی تلاش کرده و عملکرد دولت نجات را بررسی می‌کند تا در صورت لزوم دولت جدیدی تشکیل شود.
وی گفت که این شورا به تمامی گروه‌های نظامی در مناطق خارج از سیطره نظام سوریه اجازه تشکیل "شورای نظامی متحد" را خواهد داد.
شادی عبدالله، از اصحاب رسانه به العربی الجدید گفت: تحریرالشام برای استفاده از اشتباهات مرحله سابق به ویژه با شکست دولت نجات در اداره این مناطق و دادن آزادی به تمامی گروه‌ها تلاش می‌کند.
تحریرالشام در"کنگره ملی انقلاب سوریه" تشکیل "مجلس شورا برای اداره مناطق شمالی و مرکز سوریه" را اعلام کرده بود با این هدف که خود را نظام جامعی برای سیاستمداران و فعالان مناطق شمالی بداند اما دولت موقت وابسته به ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرده بود که این دولت هیچ ارتباطی با این کنگره ندارد. بسیاری از فعالان نیز این کنگره را تحریم کرده بودند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84113/تروریست‌ها-"مجلس-شورا"-تشکیل-دادند!
بستن   چاپ