اخبار محرمانه
موگرینی خواستار برقراری آتش‌بس در لیبی شد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 16:59:49
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش‌بس و جلوگیری از تداوم اقدامات نظامی در لیبی شد.
به گزارش رویترز، در پی تشدید تنش‌ها در نزدیکی شهر طرابلس لیبی، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه خواستار برقراری آتش بس در این کشور و بازگشت طرفین به پای میز مذاکره شد.
فدریکا موگرینی در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ اعلام کرد: پیام اروپا باید برای «اجرای کامل آتش بسی انسان‌دوستانه و جلوگیری از تداوم اقدامات نظامی و بازگشت به پای میز مذاکرات سیاسی باشد.»
موگرینی که اوایل امروز با «قسام سلامه»، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی گفتگو کرده بود، اعلام کرد: وزرای اتحادیه اروپا هم خواستار آن هستند که خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» عملیات نظامی علیه طرابلس را متوقف کند.
ارتش ملی لیبی روز جمعه اعلام کرد نیروهایش به سمت جنوب طرابلس حرکت کرده اند و توانسته اند فرودگاه بین المللی سابق این شهر را تصرف کنند.
پیشتر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم خواستار توقف فوری عملیات نظامی علیه شهر طرابلس شد. وزارت بهداشت دولت تحت حمایت سازمان ملل در لیبی امروز اعلام کرد در درگیری‌های جنوب طرابلس تاکنون 11 نفر کشته و 23 نفر مجروح شده اند.
پس از مرگ معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی چندین سال است که این کشور با درگیری‌ها و شورش‌های خونین مواجه بوده و هیچ دولت مرکزی واحدی در آن تشکیل نشده است. این درگیری‌ها از پنج‌شنبه گذشته که خلیفه حفتر اعلام کرد قصد دارد طرابلس را از وجود «تروریست‌ها» پاکسازی کند، شدت یافت.
پارلمان مستقر در شهر طبرق که سال 2014 انتخاب شد و از حمایت «ارتش ملی لیبی» برخوردار است بر شرق این کشور حکومت می‌کند. این در حالی است که دولت وفاق ملی که سال 2015 تشکیل شد کنترل بخش‌های غربی لیبی، از طرابلس به بعد را به عهده دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84202/موگرینی-خواستار-برقراری-آتش‌بس-در-لیبی-شد
بستن   چاپ