اخبار محرمانه
سئول به دنبال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ‌یانگ
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 17:00:14
اخبار محرمانه - فارس / رئیس‌جمهور کره جنوبی در صدد است در دیدار آتی خود با همتای آمریکایی، خواستار کاهش تحریم‌های کره شمالی شود.
رسانه‌های کره جنوبی به نقل از مقامات این کشور گزارش کردند که «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی قصد دارد در دیدار هفته جاری خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار کاهش تحریم‌های کره شمالی شود.
روزنامه «کورین تایمز» به نقل از مقامات آگاه که خواستند نامشان فاش نشود از جزئیات دیدار هفته جاری رئیس‌جمهور کره جنوبی با همتای آمریکایی وی خبر داد.
مون جائه‌ این قصد دارد برای نشستی درباره دیپلماسی اتمی کره شمالی به «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا سفر کند و در خصوص چگونگی خلع سلاح اتمی کره شمالی و برقراری صلح در شبه‌جزیره کره با ترامپ بحث و گفت‌وگو کند.
یکی از مقامات کره جنوبی به روزنامه کورین تایمز گفت: «مون با درخواست از ترامپ برای انجام اقدامات متقابل بعد از آنکه سئول و واشنگتن زمینه لازم را از طریق گفت‌وگوهای کاری فراهم کردند، در حقیقت خطر استفاده از دیپلماسی شخصی را به جان می‌خرد».
این اقدام رئیس‌جمهور کره جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر، کره‌شمالی تلاش‌های زیادی برای کاهش تنش در شبه‌جزیره‌کره انجام داده است. در حال حاضر کره‌شمالی و جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی مشترک المپیک 2032 میلادی هستند. از سال گذشته میلادی، رهبران دو کره چندبار با یک‌دیگر دیدار داشته‌اند.
از طرف دیگر، رهبر کره‌شمالی از سال گذشته میلادی دوبار با دونالد ترامپ دیدار داشت. طی ملاقات دوم این دو در ماه فوریه در ویتنام، دوطرف بر سر تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای کره‌شمالی در ازای رفع تحریم‌های آمریکایی به تفاهم نرسیدند و مذاکرات نیمه‌کاره رها شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84205/سئول-به-دنبال-کاهش-تحریم‌های-آمریکا-علیه-پیونگ‌یانگ
بستن   چاپ