اخبار محرمانه
وقتی هوک خواب نما می‌شود
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 18:29:09
اخبار محرمانه - ایلنا / نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با انتشار یادداشتی نوشت ایران و آمریکا باید با هم آشتی کنند ما می‌توانیم سفارت جدید آمریکا در تهران را افتتاح کنیم و برای گردشگران، مسافران، تجار و معلمان ویزا صادر کنیم.
به گزارش نیویورک تایمز، «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با انتشار یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز خواستار صلح میان ایران و آمریکا شد.
با توجه به حضور میلیونی مردم ایران در جشن چهل سالگی انقلاب ایران برایان هوک در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده بود این جشن در واقع باعث ایجاد شور و شور در میان مردم عادی نشده است.
برایان هوک در بخشی از یادداشت خود از لزوم ایجاد روابط دیپلماتیک میان مردم ایران و آمریکا صحبت کرد و مدعی شد: آیا وقت‌ آن نیست که حاکمیت ایران سیاست شکست‌خورده خود را کنار بگذارد؟
وی در ادامه نوشت: مردم ایالات متحده و ایران باید روابط دیپلماتیک داشته باشند. ما می‌توانیم سفارت جدید آمریکا در تهران را افتتاح کنیم و برای گردشگران، مسافران، تجار و معلمان ویزا صادر کنیم. باید پروازهای مستقیم از تهران به نیویورک یا لس آنجلس صورت بگیرد. پیش از انقلاب، آمریکا دومین شریک تجاری ایران بود. این اتفاق باید مجدادا رخ دهد.
برایان هوک در این یادداشت بر لزوم همکاری میان مردم ایران و آمریکا تاکید کرد و نوشت: با روابط گسترده و قدرتمند میان ایالات متحده و ایران، می‌توانیم آلودگی شدید هوا در تهران را کاهش دهیم، خانه‌هایی را که به دلیل زمین لرزه در کرمانشاه نابود شدند را بازسازی کنیم. درمان های جدید پزشکی را برای جانبازان جنگ ایران و عراق فراهم کنیم و دوباره زاینده رود و دریاچه ارومیه را پرآب و خروشان ببینیم.
این مقام کاخ سفید در ادامه مدعی شد که آمریکا آماده تعامل با حکومتی از ایران است که مبنای آن احترام متقابل و پیگیری منافع دوجانبه است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84228/وقتی-هوک-خواب-نما-می‌شود
بستن   چاپ