اخبار محرمانه
30 میلیون دلار از دارایی قذافی دست جاکوب زوما است؟
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 18:47:23
اخبار محرمانه - ایسنا / براساس گزارش‌ها، بیش از 30 میلیون دلار از پول‌های سرقتی از لیبی توسط معمر قذافی در خانه رئیس‌جمهوری سابق آفریقای جنوبی در انکاندلا پنهان شده است. با این حال اظهارات متفاوتی در این رابطه وجود دارد.
روزنامه ساندی تایمز گزارش داد، معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی که در بیستم اکتبر 2011 کشته شد، این پول را به جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری وقت آفریقای جنوبی سپرده بود. براساس این گزارش، زوما احتمالاً این پول را در منزلش در نکندلا گذاشته است.
این پول بخشی از میلیاردها ثروتی است که قذافی از کشور خود به سرقت برد و برای سال‌ها در مخفیگاه‌های متعدد نگهداری کرده است. همچنین گزارش شده، بخشی از این پول متعلق به لیبی در همین دهه در پرتوریا و ژوهانسبورگ پنهان شده است.
براساس این گزارش، مقام‌های لیبی مدعی هستند که مبلغ مذکور اوایل امسال به کشور اسواتینی (سوازیلند سابق) منتقل شده است. لیبی از رامافوسا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی خواسته است تا برای احیای این پول تلاش کند و طبق گزارش‌ها، مسواتی سوم، پادشاه اسواتینی هفته گذشته در جریان دیدار در فرودگاه بین‌المللی اولیور تامبو، واقع در آفریقای جنوبی وجود این پول را تایید کرده است.
معمر قذافی پس از رسیدن به قدرت در 1969، میلیاردها دلار از اموال کشورش را در مکان‌های سری متفاوتی در سراسر جهان پنهان کرد. لیبی بزرگترین ذخایر نفتی آفریقا را دارد و جزو 10 تولیدکننده بزرگ در جهان است. این کشور تا سال 2010 بیش از 30 میلیارد دلار در سال درآمد نفتی داشت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84248/30-میلیون-دلار-از-دارایی-قذافی-دست-جاکوب-زوما-است؟
بستن   چاپ