اخبار محرمانه
اردوغان: همکاری مشترکی با روسیه علیه تروریست‌ها در منطقه داریم
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 18:47:32
اخبار محرمانه - فارس / رئیس جمهور ترکیه در سفر به روسیه و ملاقات با همتای روسی خود ضمن اشاره به افزایش روابط تجاری دوجانبه، به هماهنگی با مسکو و عملیات مشترک علیه تروریست‌ها به ویژه در سوریه اشاره کرد.
رئیس جمهور ترکیه که روز دوشنبه برای رایزنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود عازم مسکو شد از اقدام‌های مشترک کشورش و روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه و افزایش سطح مراودات تجاری دوجانبه سخن گفت.
به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که روابط تجاری بین آنکارا و مسکو 15 درصد افزایش یافته است.
اردوغان در ادامه با ابراز امیدواری اظهار داشت که هدف ترکیه در مراودات تجاری با روسیه رسیدن به رقم 100 میلیارد دلار است.
وی درباره مواضع مشترک دو طرف در سوریه نیز گفت: «یکی دیگر از اقدام‌های مهم ما همبستگی و اتحاد علیه تروریست‌ها در منطقه به ویژه اقدام‌های بسیار مهمی است که ما در سوریه انجام می‌دهیم.»
رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگر سخنان خود افزود که قصد دارد در این سفر سه توافقنامه را با روسیه منعقد کند.
رجب طیب اردوغان قبل از عزیمت به مسکو به خبرنگاران درباره اهداف سفر به مسکو اظهار داشته بود: «همکاری ما با روسیه روز به روز افزایش یافته و تداوم خواهد یافت.»
اردوغان تاکید کرد که در این سفر درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله تحولات سوریه و لغو روادید میان دو کشور با مقام‌های روسیه گفت‌وگو خواهد کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84249/اردوغان--همکاری-مشترکی-با-روسیه-علیه-تروریست‌ها-در-منطقه-داریم
بستن   چاپ