اخبار محرمانه
صادقی: موج سواری در حادثه سیل به نفع هیچ جناحی نیست
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:09:56
اخبار محرمانه - ایرنا / عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل سیل به مساله ای سیاسی و موج سواری بر مشکلات مردم به نفع هیچ جناحی نیست؛ مردم در مدیریت بحران نه فقط قوه مجریه که همه دستگاه های نظام را مسئول می دانند.
وقوع سیل در نخستین روزهای سال 98، خسارت هایی زیادی در برخی مناطق و استان های کشور به دنبال داشت، همزمان با این حادثه طبیعی، هجمه ها به رییس جمهوری و دولتمردان نیز با شدتی بیشتر از روال معمول آن از سوی مخالفان دولت آغاز شد.
محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هرگونه موج سواری سیاسی بر سیل اخیر را نه به نفع مردم بلکه به زیان کشور دانست و به خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: سیاسی کردن مساله سیل به نفع مردم نیست؛ ما هم قبول داریم که ضعف ها و کاستی هایی وجود دارد، اما این ضعف ها فقط به قوه مجریه محدود نبوده و مجموعه نهادها و دستگاه های نظام را شامل می شود.
وی افزود: تداخل وظایف و ماموریت ها و در کنار آن ضعف دولت ها در زمینه نقص ها و کاستی های موجود در مدیریت بحران های و حوادث طبیعی و غیر طبیعی کشور موثر بوده است، اما تبدیل مسائل و مشکلات مردم به یک مساله سیاسی و موج سواری بر آلام مردم به نفع هیچ جناحی نیست.
رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: باید انتقاد را از تخریب جدا کنیم؛ هر نهادی که کار خود را انجام نمی دهد باید نقد شود، حتی اگر نقد تند باشد، اما نقدی که منصفانه بوده و در راستای اصلاح امور و بیان کاستی ها و ارائه راه حل باشد.
وی ادامه داد: تبدیل سیل به موضوعی سیاسی و جناحی دارای اشکال است؛ مردم بر خلاف جریانی که به دنبال موج سواری بر پدیده سیل و مشکلات سیل زدگان در کشور هستند، عملکرد دستگاه ها را تفکیک نمی کنند؛ به این معنا که مردم یک دستگاه یا بخشی از نظام را مقصر نمی دانند بلکه اگر کاستی یا ضعفی وجود داشته باشد، مردم نه فقط قوه مجریه بلکه مجموع دستگاه ها و کلیت نظام را مسئول می دانند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی؛ تخریب را اشتباه و شیوه نادرست مخالفان دولت دانست و گفت: جریان مخالف با این تصور که با تخریب دولت، مردم را به سمت جناح و جریان موافق خود سوق می دهند، عمل می کنند؛ آنها سخت در اشتباه هستند؛ مردم به حوادثی چون سیل و زلزله، جناحی و سیاسی نگاه نمی کنند و مسئولیت و پاسخگویی به مشکلات و کاستی ها را وظیفه همه اجزا و دستگاه های نظام می دانند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84281/صادقی--موج-سواری-در-حادثه-سیل-به-نفع-هیچ-جناحی-نیست
بستن   چاپ