اخبار محرمانه
استقرار سفیر جدید فرانسه در تهران
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:10:06
اخبار محرمانه - ایسنا / سفیر جدید فرانسه در روزهای ابتدایی فروردین به ایران سفر کرد و در محل جدید مأموریت خود مستقر شد.
فیلیپ تیه بو که در اسفندماه 1397 از سوی دولت فرانسه به صورت رسمی به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی شد در روزهای ابتدایی فروردین به ایران سفر کرد و در سفارت فرانسه در تهران مستقر شد.
او یک کارشناس مسائل هسته‌ای است و پیشتر نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است.
فیلیپ تیه بو از سال 2005 تا 2009 سفیر فرانسه در کره جنوبی بود و سپس به عنوان مدیر بخش خدمات عمومی فرانسه منصوب شد. او، پیش از آنکه در سال 2019 به عنوان سفیر فرانسه در ایران معرفی شود، از 2011 تا 2014 به عنوان سفیر فرانسه در پاکستان مشغول به کار بود.
به گزارش ایسنا در تیر ماه سال گذشته «فرانسوا سنمو» سفیر پیشین فرانسه در تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور سوریه انتخاب شد و در همین چارچوب چند ماهی سفارت خانه این کشور اروپایی در ایران توسط کاردار اداره می‌شد.
این دیپلمات ارشد فرانسوی، بعد از ارائه رونوشت و اصل استوارنامه خود به وزیر امور و رئیس جمهور فعالیت خود را به صورت رسمی در تهران آغاز خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، در اواخر سال گذشته نیز بهرام قاسمی سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه به صورت رسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه معرفی شد.
بر اساس اطلاع خبرنگار ایسنا، بهرام قاسمی طی روزهای آینده با سفر به پاریس در محل جدید مأموریت خود در سفارت ایران در فرانسه مستقر خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84282/استقرار-سفیر-جدید-فرانسه-در-تهران
بستن   چاپ