اخبار محرمانه
اعتراض به ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی در کانادا
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:23:33
اخبار محرمانه - ایرنا / هزاران نفر از ساکنان شهر مونترال کانادا در اعتراض به پیشنهاد دولت این کشور درباره سکولاریسم و ممنوعیت استفاده کارکنان از نمادهای مذهبی در محل کار، تظاهرات کردند.
به گزارش رادیو دولتی کانادا، تظاهرکنندگان در این تجمع اعتراضی که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد، خواستار عقب نشینی دولت کانادا از این تصمیم شدند.
بر اساس طرح پیشنهادی دولت کانادا، حجاب اسلامی، صلیب مسیحیان و دستار هندی ها مشمول این ممنوعیت ها می شود.
رادیو دولتی کانادا، تعداد تظاهرکنندگان را هزاران نفر اعلام و تصریح کرد نمایندگان جامعه مسلمانان و اقلیت های مذهبی در آن حضور داشتند.
مسلمانان کانادا بر این باورند که این پیشنهاد دولت موجب ترویج اسلام هراسی خواهد شد و حق زنان را برای پوشیدن حجاب نقض می کند.
بر پایه این گزارش، دولت کبک با طرح تازه خود آشکارا برای اجرای لائیسیته فرانسوی در این ایالت فرانسه زبان ابراز تمایل کرده است.
معترضان در تظاهرات خود با فریاد "کبک، فرانسه نیست" علاقه خود را به ادامه آزادی استفاده از نمادهای مذهبی در محل کار اعلام کردند.
بر پایه منشور کنونی ارزش های کبک، هیچ مذهبی بر مذهب دیگر برتری ندارد و در این ایالت که به چند فرهنگی بودن خود می بالد، همه می توانند آزادانه از نمادهای مذهبی دین خود چون دستار، کیپا یا حجاب در محل کار استفاده کنند که در صورت تغییر، این کاربرد ممنوع خواهد شد.
در فرانسه قانون منع استفاده از مظاهر مذهبی در مدارس دولتی که از طرف احزاب حاکم وقت و همینطور سوسیالیست‌ها، حزب مخالف دولت، حمایت شد، با اکثریت آرا در سال 2004 میلادی به تصویب پارلمان رسید.
بر اساس این قانون که پیش و بعد از تصویب بحث برانگیز بوده است، استفاده از مظاهر مذهبی مانند حجاب اسلامی، کلاه کوچک مخصوص یهودیان و یا انداختن صلیب بزرگ بر گردن و چیزهایی شبیه آن ممنوع است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84295/اعتراض-به-ممنوعیت-استفاده-از-نمادهای-مذهبی-در-کانادا
بستن   چاپ