اخبار محرمانه
هشدار جانسون به می‌ درباره برکسیت نرم
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:23:36
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزیر امور خارجه پیشین انگلیس نخست‌وزیر این کشور را تهدید کرد برکسیت نرم روی نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس، اظهار داشت نمایندگان پارلمان این کشور اجازه نخواهند داد علی‌رغم تلاش‌های ترزا می‌ برای دست‌یابی به توافق با جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر، برکسیتی نرم به دست آید.
بوریس جانسون در مقاله‌ای که در روزنامه تلگراف منتشر شد تصریح کرد: «اینکه عضو بدون رای اتحادیه اروپا باشی نباید اتفاق بیفتد. بدون شک این باور کردنی نیست که دولت تمایل دارد شرایط او (کوربین) را بپذیرد».
روز گذشته (یکشنبه) ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، خواستار مصالحه میان احزاب این کشور شد تا بتوانند برکسیت را که سه سال پیش مردم انگلیس به آن رای دادند به اجرا درآورند. ترزا می‌ گفت: «در طول چند روزی که گذشت، مردم می‌پرسند قرار است چه بر سر برکسیت بیاید؟ برای من نیز قابل درک است، زیرا بهرحال حدود 3 سال است که مردم در همه پرسی به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا رأی داده اند. در حال حاضر ما انتخاب‌هایی پیش رو داریم، اینکه اتحادیه اروپا را با توافق ترک کنیم یا اصلا آن را ترک نکنیم».
نخست وزیر انگلیس افزود: «این بدان معناست که دو طرف باید مصالحه کنند؛ با این حال باور داریم که اجرای برکسیت مهم‌ترین موضوع پیش روی ماست. من باور دارم و دولت بر این باور است که ما قطعا باید اتحادیه اروپا را ترک کنیم. باید برکسیت را اجرا کنیم. این بدان معناست که باید در این راستا به توافق دست یابیم».
لندن و بروکسل در اواخر سال گذشته میلادی توافقی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا امضا کردند؛ اما پارلمان انگلیس از این توافقنامه حمایت نکرد و نمی‌تواند با هیچ اقدام جایگزین دیگری نیز موافقت کند. این کشور باید در 29 مارس از اتحادیه اروپا خارج می‌شد که نتوانست به این امر دست‌یابد. به همین دلیل اتحادیه اروپا تا روز 12 آوریل به لندن فرصت داده است تا یا یک راه حل جایگزین ارائه دهد و یا آنکه در آن تاریخ بدون توافق از این اتحادیه خارج شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84296/هشدار-جانسون-به-می‌-درباره-برکسیت-نرم
بستن   چاپ