اخبار محرمانه
واکنش ایران به کمک‌های کویت
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 21:47:05
اخبار محرمانه - ایرنا / سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دریافت نخستین محموله کمک های انسان دوستانه کویت، گفت: این کمک ها بیش از هر چیز نشانه ای از احساس مسئولیت انسانی و ابراز برادری اسلامی میان کشورهای مسلمان در شرایط سخت و دشوار است.
«بهرام قاسمی» روز شنبه در پاسخ به ایرنا درباره ارسال کمک های دیگر کشورها به آسیب دیدگان سیل اخیر، با اشاره به ارائه‌ کمک های انسان دوستانه و امدادی از سوی برخی همسایگان و سایر کشورها و از جمله دولت و ملت مسلمان و همسایه کویت، که اولین محموله آن برای هموطنان آسیب دیده از سیل کشورمان در روزهای اخیر واصل شده است، گفت: این امر بیش از هر چیز، نشانه ای از احساس مسئولیت انسانی، همبستگی و ابراز برادری اسلامی میان کشورهای مسلمان در شرایط دشوار و سخت رخدادها و بلایای طبیعی است.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت و نقش معنوی و انسانی این کمک ها- صرفنظر از ارزش مادی آن- در به نمایش گذاردن همبستگی انسانی و اسلامی میان ملت ها و دولت های همسایه، مسلمان و منطقه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: البته این روزهای اخیر شاهد اعلام آمادگی و تلاش دیگر کشورها از جمله برخی کشورهای آسیایی و اروپایی برای ارسال این گونه کمک های امدادی هستیم که در آینده به تفضیل در این مورد سخن خواهیم گفت.
روز گذشته هیات وزیران کویت با ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان سیل در ایران، در چارچوب دستور امیر، جمعیت هلال احمر این کشور را مکلف کرد تا با همکاری وزارت خارجه کویت نسبت به تامین و ارسال اقلام و کمک های مورد نیاز هرچه سریع تر اقدام نماید.
سفارت دولت کویت در تهران هم در بیانیه ای با اشاره به برقراری پل امداد رسانی هوایی به سیل زدگان، کمک های مرحله اول را شامل 40 تن مواد غذایی، پزشکی و امداد رسانی اعلام و در مراحل بعد کمک برای بازسازی، احداث کلینیک های پزشکی سیار و تامین خودروهای آمبولانس و دستگاه های مکش آب صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد منجر به وقوع سیل در 24 استان کشور شد. این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب عمدتا فارس، لرستان و خوزستان دچار سیل شدند.
تاکنون 70 نفر در استان های مختلف در اثر این حادثه جان خود را از دست داده اند.
این در حالی است که هنوز خطر در برخی استان های کشور رفع نشده و مسئولان ذیربط با مدیریت مخازن سدها و تخلیه شهرها و روستاهای واقع در پایین دست این سدها در حال مقابله با آثار و پیامدهای وقوع سیل هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84309/واکنش-ایران-به-کمک‌های-کویت
بستن   چاپ