اخبار محرمانه
سد گاران مریوان در استان کردستان سرریز کرد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:06:30
اخبار محرمانه - سد گاران مریوان در استان کردستان سرریز کرد و در حال حاضر 15 متر مکعب آب در ثانیه از این سد سر ریز می‌شود.
به گزارش مشرق ، براثر بارش‌های اخیر از مجموع دوازده سد در حال بهره‌برداری در استان، آب شش سد در کردستان سرریز کرد؛ حجم کل سدهای استان به‌صورت ظرفیت کامل دو میلیارد و 548 میلیون مترمکعب بوده و حجم کنونی مخازن این سدها از ابتدای سال آبی امسال، دو میلیارد و 6 میلیون و 200 هزار مترمکعب است.
بیشتر بخوانید:
طبخ غذا در مساجد اهواز برای سیل‌زدگان+فیلم
گزارش کمیته حقیقت‌یاب شورا در مورد سیل شیراز
یکی از 6 سد سرریز کرده در استان کردستان، سد گاران مریوان است که علی‌رغم بازگشایی دریچه پایینی سد، 700 میلیون متر مکعب آب در ثانیه از این سد خارج می‌شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان از برنامه‌ریزی مدیریت شده جهت پیشگیری از خطرات احتمالی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 15 متر مکعب آب در ثانیه از سد گاران سر ریز می‌شود اما مشکل خاصی برای روستاهای پایین‌دست سد وجود ندارد.
آرتیکاس اقبال افزود: بازکردن دریچه سد گاران سبب شده که از هر گونه خطرات احتمالی سیلاب‌ها پیشگیری کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به سر ریز کردن سد گاوشان، قشلاق و گاران اظهار داشت: از عموم مردم، ساکنین و مجاورین درخواست می‌شود به‌طور جدی از توقف و تردد در کنار این سدها اجتانب کنند.
کامران خرم با اشاره به اینکه 87 درصد از سدهای کردستان پر شده است، افزود: بهره‌برداران، باغداران و دارندگان طرح‌های پرورش ماهی هرچه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری تجهیزات و منصوبات اقدام و منطقه را ترک کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84345/سد-گاران-مریوان-در-استان-کردستان-سرریز-کرد
بستن   چاپ